شهید آوینی
 
برگزاری نخستين گردهمايی بانوان نخبه مذهبی در استان گيلان

نخستين گردهمايی بانوان نخبه فرهنگی و مذهبی، 22 ارديبهشت ماه جاری با حضور جمعی از بانوان فعال در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی در استان گيلان برگزار شد .

در اين مراسم «درزی»، معاون سياسی امنيتی استانداری گيلان در سخنانی به نقش بانوان در انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت: اين قشر زحمات زيادی را برای سربلندی نظام متحمل شدند كه از نمونه‌های بارز آن مي‌توان به دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره كرد.

درزی خطاب به زنان فرهيخته و نخبه استان گفت: همه ما بايد بسيج شويم تا بيش ترين دقت لازم را در خانواده داشته باشيم تا فرزندان سالم، سازنده و با مذهب تحويل جامعه دهيم.

وی همچنين حضور زنان را در جامعه امری ضروری دانست و حفظ امنيت، سازندگی، الگو پذيری و رفع مشكلات و احقاق حقوق آنان را بيش از پيش در جامعه اسلامی خواستار شد.

تلاش زنان نخبه در بهبودموقعيت مذهبی جامعه

« جمال ياری»، مدير اداره كل تبليغات اسلامی استان گيلان نيز در اين مراسم با اشاره به تلاش در عرصه فرهنگ كه نيازمند به مشاركت فعال همه گروهها و آحاد تأثيرگذار اجتماعی است گفت: زنان نخبه و فرهيخته ،قشر كثيری از جامعه ما هستند كه به وضعيت اجتماعی و فرهنگی كشور آگاهی كامل دارند و با انعكاس اين انديشمندی در عمل و آثار خود، درمسير بهبود موقعيت فرهنگی و مذهبی جامعه تلاش مي‌كنند.

ياری در ادامه با اشاره به پيشرفت بانوان ايرانی و مسلمان در المپياد كشوری و جهانی از بانوان نخبه گيلانی خواست تا برای گسترش فرهنگ غنی اسلام و ارائه خدمات فرهنگی، علمی و دينی در راه‌اندازی پايگاه رايانه‌ای زنان نخبه با اين اداره كل همكاری كنند.

هچنين در اين مراسم حجت‌الاسلام «گل ميرزاده»، با اشاره به سازماندهی زنان نخبه فرهنگی افزود: اميدواريم با نظرات، پيشنهادات و ديدگاه‌های سازنده زنان نخبه استان بتوانيم در توسعه اين امر و اقدامات سازمانی خود شاهد شكوفايی توليد فرهنگ دينی در جامعه زنان كشور باشيم.

در ادامه اين مراسم «شفيع‌پور» مشاور بانوان استاندار گيلان گفت: همه دستگاه‌های دولتی، نهادها و ارگان‌ها سعی كنند برای شناسايی بانوان فرهيخته استان، اداره كل تبليغات اسلامی گيلان را ياری دهند.

شفيع‌پور با اشاره به اين كه برای داشتن جامعه دينی سالم بايد به خانواده توجه شود، افزود: برای بيان مسائل و مشكلات بانوان و رفع آن نيازمند به تلاش برای وارد كردن همه دستگاه‌های فرهنگی و دينی كشور هستيم.

دكتر« اكرم رحمانی»، از اساتيد دانشگاه گيلان با بيان احاديث و روايات مختلفی از ديدگاه اسلام گفت: ما مي‌توانيم با استفاده از آموزه‌های اسلام به عنوان يك مكتب دينی، برنامه‌های بسيار مناسبی را در دفاع از حقوق زن و آرمان‌های بشريت تدوين كنيم.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo