شهید آوینی
 
مسابقات قرآنی «نورالهدی» در استان كرمان برگزار شد

پنجمين دوره مسابقات قرآنی «نورالهدی» شامل تفسير سوره كهف، صبح جمعه در 7 شهر استان كرمان برگزار شد.

در رفسنجان، دارالقرآن الكريم سازمان تبليغات اسلامی استان كرمان اين مسابقات را برای پنجمين بار برگزار كرد.

متن سئوالات مسابقه برگرفته از كتاب تفسير سوره كهف تاءليف استاد ابوالفضل بهرام‌پور بوده است. اين مسابقات در دو بخش خواهران و برادران بالای 15 سال برگزار شد.

رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان رفسنجان گفت: در شهرستان رفسنجان بيش از 70 نفر در اين مسابقه شركت كردند كه نتايج آن به زودی اعلام مي‌شود.

حجت‌الاسلام سيدمحمود حسينی از تقويت و سامان بخشيدن محافل قرآنی شهرستان رفسنجان خبر داد و گفت: در صدد هستيم كه اين محافل را شناسايی، كدبندی و حمايت كنيم.

وی در مورد حمايت‌های اين اداره برای محافل قرآنی رفسنجان گفت: اهداء قرآن با تخفيف ويژه و كمك‌های مالی از جمله اين حمايت‌هاست.

رئيس اداره تبليغات اسلامی رفسنجان با اشاره به اين كه تا كنون به دو مركز قرآنی، كانون قرآن و دارالقرآن روستای لاهيجان رفسنجان كمك مالی شده است اضافه كرد: با شناسايی و تشكيل پرونده، ديگر محافل قرآنی رفسنجان نيز حمايت مالی خواهند شد.

وی افزود: سال گذشته نزديك به 500 جلد قرآن را در اختيار محافل قرآنی گذاشتيم كه اميدوارم با همكاری كانون‌ها و مراكز قرآنی شهرستان رفسنجان اين روند در سال جديد افزايش يابد.

حسينی به برنامه‌های اين اداره برای اوقات فراغت دانش‌آموزان نيز اشاره و تصريح كرد: در فصل تابستان هسته‌هايی با عنوان «انديشه‌های جوان» برای نوجوانان تشكيل مي‌شود كه روحانيون و مبلغين قرآنی كار هدايت و مربي‌گری دانش‌آموزان را بر عهده خواهند داشت.

حجه‌الاسلام حسينی ادامه داد: جلسات پرسش و پاسخ و برنامه‌های فرهنگی متنوعی در اين مدت برای آنان برگزار خواهد شد.

رئيس اداره تبليغات اسلامی رفسنجان از روند روبه رشد فعاليت‌های قرآنی در اين شهرستان ابراز اميدواری كرد.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo