شهید آوینی
 
مجموعه اشعار نبوی جمع‌آوری خواهد شد

مجموعه اشعار شاعران زبان و ادب فارسی در طول قرون مختلف كه در مدح و منقبت پيامبر اكرم (ص) سروده شده است جمع‌آوری خواهد شد.

«سيد علی اكبر تقويان سادات» شاعر و عضو انجمن شاعران انقلاب اسلامی، با اعلام اين خبر گفت: به مناسبت سال پيامبر اعظم (ص) تصميم گرفتم اشعاری كه از آغاز ورود اسلام به ايران تا دوران معاصر در رثای پيامبر اكرم (ص) سروده شده است را جمع‌آوری كنم و در مجموعه‌ای به چاپ برسانم.

وی در ادامه افزود: در اين مجموعه اشعار شاعران هر قرن در فصلی جداگانه جمع‌آوری خواهد شد و در آغاز هر فصل نيز مقدمه‌ای در ارتباط با سبك و سياق اشعار، اوزان و قالب‌ها و نيز برجستگي‌ها و ويژگي‌های آن خواهد آمد. همچنين به گفته‌ی اين مولف در اين مجموعه مقايسه‌ای بين اشعار سروده شده و سير تكاملی آن‌ها در قرن‌های مختلف صورت خواهد گرفت.

وی هدف از اين كار را ارج‌گذاری سال پيامبر اعظم (ص) و اظهار اردت به خاندان عصمت و طهارت و نبی مكرم اسلام و تبيين ميزان علاقه‌مندی ايرانيان و نيز شاعران ايران‌زمين به خاندان نبوت و رسالت دانست و افزود: گردآوری اين مجموعه مي‌تواند گرد و غباری را كه طی قرن‌ها بر شعر نبوی در ديوان شاعران فارسي‌زبان نشسته است بزدايد، آن‌ها را از غربت بيرون آورد و هم‌چون آينه‌ای شفاف اين اشعار را به شكل نسخه‌ای واحد، در اختيار علاقه‌مندان و دوست‌داران اهل بيت (ع) قرار دهد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo