شهید آوینی
 
نخستین نشست "اعجاز علمی قرآن" در دبی برگزار شد
نخستین نشست یکروزه " اعجاز علمی قرآن" به منظور بررسی دستاوردهای جدید و نوین محققان و پژوهشگران مسلمان در زمینه اعجاز علمی قرآن سه شنبه 9 می (19 اردیبهشت) در دبی برگزار شد.

به نقل از محیط، مؤسسه بین المللی جایزه قرآن کریم دبی، اولین نشست بین المللی " اعجاز علمی قرآن" را با دعوت از استادان و اندیشمندانی از کشورهایی چون اردن، مصر و امارات سه شنبه 9 می (19 اردیبهشت) در دبی برگزار کرد.

در این همایش علمی استادان و صاحب نظران به ارائه نقش قرآن در درمان بیماریها، معجزه قرآن در وصف انسان و تغذیه وی و تأثیر گذاری قرآن بر روح و روان انسان پرداختند.

دکتر جمیل قدسی دویک از اردن درباره تغذیه در قرآن و تأثیر آن در سلامتی انسان و درمان بیماریها سخنرانی کرد و با اشاره به حدیث " ای بندگان خدا، خدا هیچ دردی را بی درمان قرار نداده است" از نبی اکرم(ص) اظهار داشت: پزشکی جدید برای انسانها بسیار مفید بوده و توانسته امراض خطرناکی چون طاعون و غیره را درمان کند، اما در زمینه بیماریهای مزمن نتوانسه درمان کاملی ارائه دهد.

در همایش " اعجاز علمی قرآن" دکتر حسین رضوان لبیدی از مصر به تشریح مغز انسان و ترکیب، ساختار و بافت مجسم قرآن از آن اشاره کرد. دیگر شرکت کنندگان نیز به بررسی تغذیه و توان و تطبیق با آنچه که در قرآن آمده است، پرداختند.
 

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo