شهید آوینی
 
ستاد بزرگداشت سال پیامبر(ص) تشکیل می شود

همزمان با سال پیامبر اعظم (ص) شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه ای محورهای ویژه برنامه های امسال را تعیین و ضرورتهایی که باید از سوی برنامه ریزان مورد توجه قرار گیرد را مورد تأکید قرار داده است . بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بزرگداشت پیامبر اکرم (ص) باید در سه حوزه تبلیغی - ترویجی، تحقیقی- تألیفی و اجرایی بوده و محور سخنان نیز رسائل و سیره نبوی باشد .

از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی جلب مشارکت حداکثری آحاد جامعه و به یژه فرهیختگان و اندیشمندان حوزه و دانشگاه و هنرمندان و همچنین برخورداری از جاذبه های لازم به ویژه برای نوجوانان و جوانان، ضمن پرهیز از تشریفات نابجا مورد تأکید قرار گرفته است .

در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر ضرورت نیازسنجی، مخاطب شناسی و توجه به اثر بخشی برنامه ها با اولویت جوانان و نوجوانان، یادآوری شده است که شبهه شناسی در ارتباط با نبوت عام و خاص آن حضرت و موج آفرینی فرهنگی در جامعه با تمسک به سیره نبوی(ص) امری ضروری است .

تعامل گسترده و برنامه ریزی شده با جهان اسلام به ویژه اندیشمندان، حول محور پیامبر اعظم(ص)، ارائه تصویر شایسته از سیره نبوی به جهانیان و هماهنگی حداکثری دستگاههای فرهنگی اجرایی در تکریم شخصیت پیامبر اکرم (ص) از دیگر مواردی است که برای بزرگداشت شایسته سال پیامبر اعظم(ص) از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی بر آنها تأکید شده است .

جلب مشارکت مناسب اقشار مختلف جامعه ضمن پرهیز از عوام زدگی، استفاده از حداکثر ظرفیتهای موجود در جامعه از جمله برخورداری برنامه های رایج، صبغه مناسب با موضوع سال از قبیل نمایشگاههای فرهنگی، مسابقات، برنامه های انتخاب افراد و آثار برگزیده، حمایت از پژوهشها و تحقیقات با محوریت معرفی و سیره نبوی(ص) و بررسی نحوه تحقیق سند چشم انداز بیست سال با تأسی به سیره نبوی(ص) نیز از دیگر شاخصهای مورد تأکید در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است .

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان صداوسیما، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، مدیر اجرایی حوزه علمیه قم یا رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قم، رئیس مرکز ملی جوانان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سه نفر از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتخاب شورا، اعضای این ستاد را تشکیل می دهند .

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo