شهید آوینی
 
نخستین کتابخانه اسلامی در آلمان افتتاح شد

نخستین کتابخانه اسلامی آلمان که دارای 6 هزار کتاب در زمینه دین و معارف اسلامی است به منظور تقویت روابط انسانی، دینی و ایمانی، با حضور "دکتر مراد هوفمن" نویسنده مسلمان آلمانی افتتاح شد.

اولین کتابخانه اسلامی در شهر سن پترز بورگ آلمان با همکاری انجمن مسلمانان این شهربه منظور تقویت روابط انسانی، دینی و ایمانی، تبادل افکار و ارتباط تمدنی میان مسلمانان و ملتهای دیگر افتتاح شد.

هانز مومرت شهردار سن پترزبورگ  از اینکه شهر سن پترزبورگ اولین شهر آلمان است که کتابخانه اسلامی در آن راه اندازی شده، ابراز خرسندی کرده است .

این کتابخانه دارای بیش از 6 هزار عنوان کتاب است که بیشتر آنها به زبان آلمانی، عربی، ترکی، بوسنی و آلبانی بوده و بقیه به زبانهای انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی است که کتابهای این کتابخانه در زمینه های معارف اسلامی و تألیفات دینی است که وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی شارجه در غنی سازی آن سهیم بوده است.

در مراسم افتتاح این کتابخانه "دکتر مراد هوفمن" نویسنده معروف مسلمان آلمانی با عنوان " نقش کتاب میان شرق و غرب" در حضور اندیشمندان، استادان و تعداد زیادی از آلمانیها و مسلمانان این کشور سخنرانی کرد.

در مراسم فوق با تجلیل از" مراد هوفمن"، جایزه کتابخانه اسلامی در سن پترزبورگ به بهترین نویسنده مسلمان آلمان در سال 2006 تعلق گرفت. این جایزه که در نوع خود اولین جایزه به شمار می رود، جهت تشویق پژوهشگران و محققان به نوشتن در زمینه اسلام و ارائه صورت صحیح آن بوه است.

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo