شهید آوینی

 
«جشنواره نگارش ‪ ۴۰‬حديث» در اروميه برگزار می‌شود

در سال پيامبر اعظم (ص) جشنواره‌ای با عنوان «نگارش ‪ ۴۰‬حديث» از حضرت محمد (ص) پانزدهم اردیبهشت ماه جاری در اروميه برگزار می‌شود.

صابر طبقی، مسئول حوزه هنری آذربايجان غربی در ارومیه ضمن اعلام این خبر افزود: اين جشنواره يك روزه با شركت خوشنويسان و هنرمندان تجسمی‌كار آذربايجان‌غربی برگزار و آثار منتخب به صورت نمايشگاه‌های سيار در شهرستان‌های استان داير می‌شود.

وی همچنين گفت: به همين مناسبت در تمامی شهرستان‌های آذربايجان‌غربی برپايی نمايشگاه‌های تجسمی، خوشنويسی و نقاشی‌خط در ارتباط با پيامبر اسلام برنامه‌ريزی شده است.

وی يادآور شد: در اين رابطه نمايشگاه خوشنويسی سه نفر از هنرمندان استان با عنوان «بوستان نبوت» به مدت ده روز در اروميه داير می‌شود.

طبقی اظهار داشت: فراخوان شركت در نويسندگی متون نمايشی نيز با موضوع پيامبر اعظم (ص) در اين استان داده شده كه منتخب آثار در قالب نمايشنامه‌ها در طول سال به اجراء درمی‌آيد.

وی گفت: انتشار دفترهای دوازده‌گانه با موضوع سنت، سيره و اخلاق نبوی به صورت روان، ساده و قابل استفاده برای استفاده تمام اقشار در حوزه هنری آذربايجان‌غربی در دست اقدام است.

وی افزود: دفتر اول اين مجموعه از سوی واحد مركز آفرينش‌های ادبی تهيه شده آماده چاپ است.

مسئول حوزه هنری آذربايجان‌غربی، توليد فيلم‌های كوتاه با موضوع پيامبر اعظم(ص) را از ديگر فعاليت‌های حوزه هنر دینی در سال جاری ذكر كرد و گفت: دو مورد فيلم كوتاه در اين استان توليد شده و به جشنواره رويش كه در مشهد برگزار می‌شود ارسال خواهد شد.

 

منبع : خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo