شهید آوینی

 
چاپ ده‌ها هزار كتاب قرآنی نشانه انس دانشجويان با قرآن است

من به اين گفته كه «دانشجويان كشور انس چندانی با قرآن ندارند» اعتقادی ندارم چرا كه استقبال دانشجويان دانشگاه آزاد از برنامه‌های قرانی اين دانشگاه بسيار خوب است.

«دكتر بابك فرزانه»، رئيس مركز فعاليت‌ها و پژوهش‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با بيان اين مطلب افزود: دانشجويان بيش از هر چيزی با قرآن و مفاهيم آن مأنوس‌اند؛ شما در دانشگاه آزاد ببینيد شمارگان كتاب‌های قرآنی و تفسير بالای 100 هزار كتاب در سال است كه برای مطالعه و شركت در مسابقات در اختيار دانشجويان قرار‌می‌گيرد.

وی افزود: استقبال از سوی دانشجويان بسيار خوب است اما ما بايد فعاليت‌هايمان را گسترش دهيم، اگر اشكالی وجود دارد از ناحيه ماست و گرنه دانشجويان بسیار علاقه‌مندند.

فرزانه با اشاره به وجود كلاس‌های روخوانی و روانخوانی در سطح گسترده و كلاس‌های تخصصی قرانی در دانشگاه آزاد تصريح كرد: هم اكنون در دانشگاه آزاد كلاس‌های تخصصی برگزار‌می‌شود كه البته چون اين كلاس‌ها متناسب با تعداد علاقه‌مندان نيست، ممكن است به چشم نيايد ولی كلاس‌های عمومی به صورت واحد درسی از سال 68 در دانشگاه آزاد ارايه‌می‌شود.

رئيس مركز فعاليت‌ها و پژوهش‌های قرآنی دانشگاه آزاد، تشكيل كارگاه‌های آموزشی داوری قرآن و مربي‌گری را از ديگر فعاليت‌های قرآنی دانشگاه آزاد دانست و استقبال دانشجويان و استادان دانشگاه آزاد از اين كارگاه‌ها را بسيار خوب توصيف‌كرد.

فرزانه با ابراز خرسندی از اينكه غالب موسسات علمی و آموزشی در سال‌های اخیر اهميت بيشتری به امور قرآنی می‌دهند اظهار‌كرد: من گسترش امور قرآنی در دانشگاه‌ها و مراكز مختلف علمی و آموزشی را موازی‌كاری نمی‌دانم.

وی برگزاری نخستين دوره مسابقات بين‌‌المللی قرآن دانشجويان مسلمان را بسيار بسيار باشكوه توصيف كرد و آن را نمونه‌ای از موارد انس دانشجويان با قرآن برشمرد.

منبع : خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo