شهید آوینی

 

جشنواره برگزیدگان مفاهیم قرآنی در مشهد آغاز شد

نخستین جشنواره سراسری برگزیدگان مفاهیم قرآنی با حضور ‪ ۲۳۱‬دانش‌آموز از ‪ ۳۰‬استان كشور روز چهارشنبه طی مراسمی در مشهد آغاز شد.

معاون توسعه امور مشاركتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ایران بزرگانی را به عنوان الگوی جوانان ارایه داد كه با نگاه به آنان سیره حضرت محمد(ص) را می‌توان آموخت.

غلامحسین حیدری افزود: جوانان ایرانی جزو دانش‌آموزان ‪ ۱۰‬كشور نخست جهان در المپیادهای علمی هستند و كسب ‪ ۳۰۰‬مدال اول جهانی در زمینه‌های مختلف نشانگر توان بالای علمی جوانان كشور است.

وی خطاب به دانش‌آموزان برگزیده مفاهیم قرآنی گفت: شما با توسل به آموخته‌های معنوی و مفهومی قرآنی می‌توانید نقش موثری در پیشرفت كشور در عرصه فناوری و علم داشته باشید.

او با اشاره به سیره رسول اكرم(ص) و تاكید بر ضرورت آشنایی جوانان با شخصیت مفاهیم و شخصیتهای والای اسلامی افزود: آشنایی با تفكر و اندیشه چند شخصیت بزرگ همانند امام خمینی(ره)، علامه امینی، علامه طباطبایی و آیت‌الله مرعشی نجفی شما را در مسیر پیشرفت و خدمت به اسلام هدایت می‌كند.

وی گفت: ترفندهای فرهنگی و تبلیغاتی استعمار و غرب نباید شما را دگرگون كند زیرا تنها كسانی كه از عقل و بدن سالم برخوردارند می‌توانند سربازان امام زمان(عج) باشند.

رییس آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: قرآن تنها برنامه منظم و عملی زندگی انسان است، این امر به دلیل شناخت كامل و بی نقص خداوند از انسان و نشان دادن راه سعادت به آدمیان است.

غلامحسین افسری افزود: تنها راه سعادت و پیشرفت كشور عمل به تعالیم قرآن كریم و سیره نبی اكرم(ص) است.

جشنواره سراسری برگزیدگان مفاهیم قرآنی به مدت سه روز در مشهد ادامه دارد.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo