شهید آوینی

 

نشست ستاد هماهنگی امور مساجد با حضور وزیر ارشاد برگزار شد

نخستین نشست اعضای ستاد پشتیبانی و هماهنگی امور مساجد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سازمان اوقاف و امور خیریه، برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه، در این نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جایگاه مسجد را در فرهنگ اجتماعی دین مبین اسلام، جایگاهی بی‌بدیل بدون معارض و شریك دانست.

"محمدحسین صفار هرندی"، تاكید كرد: برای مسجد، باید جایگاهی متناسب با آنچه كه در آیات و روایات تعریف شده، پیدا كرد.

صفار هرندی، احیای اركان فراموش شده درمسجد را امری ضروری دانست و گفت: عدم برگزاری نماز صبح در بسیاری از مساجد كشور یكی از اشكالاتی است كه باید توسط این ستاد پیگیری و راه‌هایی برای رونق و عمران معنوی مساجد جستجو شود.

وی، با اشاره به نقش محوری ائمه جماعات و خدام در رونق مساجد گفت: امام جماعت و خدمتگزاران می‌توانند برای ایجاد انگیزه در جوانان به منظور سوق دادن آنان به مسجد، سامان دادن به مشكلات مساجد و هدایت امور اجرایی و احیاء مسجد نقش موثری ایفا كنند.

سرپرست سازمان اوقاف و امورخیریه و دبیر ستاد پشتیبانی و هماهنگی امور مساجد نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از تصویب آیین‌نامه ستاد پشتیبانی و هماهنگی مساجد كه به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی در تاریخ ‪ ۸۳/۱۰/۲۲‬در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، گفت: تصویب و اجرای این آیین‌نامه موجبات افزایش سطح بهره‌وری و كارآیی مساجد را فراهم خواهد كرد.

حجت‌الاسلام "محمدعلی نظام زاده"، افزود: این آیین‌نامه موجب می‌شود زمینه‌های فعالیت در موضوعاتی همچون ، تعداد مساجد، احداث مساجد جدید، نحوه پراكندگی این مراكز مذهبی و نگهداری و حمایت مالی و حقوقی و عمرانی آنها به اجرا گذاشته شود.

در پایان این نشست، از سوی اعضای ستاد پیشنهاد شد كه به‌منظور انجام وظایف محوله، جلسات ستاد در هر ماه حداقل یكبار به دعوت رییس یا دبیر ستاد تشكیل شود و تا زمان تدوین شیوه‌نامه اجرایی و تصویب آن، جلسات ستاد، به صورت هفتگی برگزار شود.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo