شهید آوینی

 
همایش " گفتگوی ادیان" در قطر آغاز شد

چهارمین همایش دو روزه "گفتگوی ادیان" با عنوان "نقش ادیان در ساخت انسان" به منظور تقریب ادیان آسمانی و گفتگو و تحکیم روابط میان آنها از 5 اردیبهشت ماه در دوحه آغاز به کار کرد.

شرکت کنندگان در این همایش که 5 و 6  اردیبهشت برگزار می شود، محورهای مهم مرتبط با ادیان سه گانه آسمانی( اسلام، مسیحیت و یهودیت)، حقوق مدنی، مقدسات دینی، احترام به دیگران و مسائلی چون دین و جهانی شدن، زن، خانواه، دین و تحولات و پیشرفتهای علمی معاصر را بررسی می کنند.

همایش مذکور به منظور سهیم شدن در صلح جهانی، گفتگوی میان تمدنها، تحکیم، تثبیت و تقریب تمدنها و فرهنگها میان کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.

این همایش که چهارمین دور از همایشهای گفتگوی ادیان قطر است بر اهمیت و نقش سه دوره همایش گذشته که تحکیم ارزشهای دینی مشترک در ساخت تمدن مانند احترام به ادیان، واقعیتهای ادیان در مواجه شدن با خرافات و تعاون انسانی تأکید می کند.

این همایش که از سوی وزارت امور داخلی و دانشکده شریعت دانشگاه قطر برگزار می شود، 134 عالم مسلمان، مسیحی و یهودی در 5 جلسه مسائل دین و جهانی شدن، دین و تحکیم ارزشهای اخلاقی، مصالح و اساس روابط میان ادیان ابراهیمی، آزادی بیان و مقدسات اسلامی و دین و زن و خانواده را بررسی می کنند. از سوی دیگر شرکت کنندگان در مورد تعدی و تعرض به ادیان، احترام به دیگران، آموزشهای دینی، حمایت از ادیان آسمانی، پیشرفتهای علمی معاصر بحث می کنند.

سومین دور این همایش 8 و 9 تیرماه سال 1384 با حضور اندیشمندانی از مسلمانان و مسیحیان و یهودیان در دوحه برگزار شد.

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo