شهید آوینی

 
نشست علمی « نماز در سيره حضرت معصومه(س) » برگزار شد

نشست علمی « نماز در سيره حضرت معصومه(س) »، 31 فروردين‌ماه به‌همت ستاد اقامه نماز در مركز شكوفه‌های قرآنی «نور» شهر قم برگزار شد.

اين نشست با حضور جمعی از مربيان و كارشناسان نماز از مدارس استان قم و ستاد اقامه نماز با هدف تبيين و بررسی راهكارهای علمی و عملی آشنايی و انس كودكان با نماز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين «محمود لطفيان سرگزی»، معاون فرهنگی و ارتباطات ستاد اقامه نماز استان قم در اين نشست علمی با تأكيد بر لزوم انس كودكان و نوجوانان با نماز و آشنايی با شيوه‌های درست اقامه آن گفت: اين رسالت بزرگ بر عهده كارشناسان و مربيان نماز است كه با به كارگيری شيوه‌های متنوع و در عين حال كامل و جامع از نظر آموزشی به شناخت كودكان نسبت به نماز كمك كرده و آنها را از بركات ارتباط با خداوند بهره‌مند سازند.

وی با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه (س) به شهر قم در 23 ربيع الاول سال 201 هجری‌قمری، تصريح كرد: در روایات و احادیث در خصوص نماز، نيايش، عبادت و شأن آن حضرت و فضيلت زيارت ايشان بسيار تأكيد شده و بايد زندگانی و شخصيت اين بانوی بزرگوار را به كودكان شناساند.

لطفيان با اشاره به اينكه خادم نماز بودن يك توفيق الهی است اظهار كرد: با اقامه نماز درهای رحمت الهی به سوی ما گشوده می‌شود و بايد بتوانیم اين مفاهيم را به زبان كودكان به آنها آموزش دهیم.

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز استان قم يادآور شد: تبيين مقام علمی و معنوی حضرت معصومه(س) می‌تواند به‌عنوان يكی از راه‌های آشنايی كودكان با فضايل نماز و راز و نياز قرار گيرد.

همچنين در اين نشست علمی برخی از مربيان و كارشناسان نماز به ارائه پيشنهادها و راهكارهای خود در زمينه آموزش نماز به كودكان پرداختند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo