شهید آوینی

 
رشد روز افزون ایمان در جوانان غربی و سردرگمی والدین سکولار

تصور اینکه در دنیای غرب جوانان درک بهتری از ایمان نسبت به والدین خود دارند بسیار عجیب به نظر می‌رسد اما آمار و نظرسنجی‌ها گواه بر این مدعا است.

پایگاه اطلاع‌رسانی بیکن ژورنال با چاپ مقاله‌ای با موضوع گرایش جوانان به معنویت و خدا را در جوامع سکولار غرب مورد بررسی قرار داده است.

هفته گذشته مجله ساندی تايمز گزارش داد: در انگليس فرزندان اكثر خانواده‌های سكولار در حال روی آوردن به اديان الهی به ويژه اسلام و مسيحت می‌باشند كه البته اين امر موجب شادی برخی از والدين شده است.

يك مادر انگليسی كه اعتقادی نیز به خدا ندارد می‌گويد: پسر 20 ساله‌اش پیش از تردد در كليسا كاملا بی‌هدف بود اما اكنون احساس می‌كند كه در زندگی هدفی را دنبال می‌كند.

مادر انگليس می‌افزايد: اما از آنجا كه ديگر اعضای خانواده اعتقادی به باورهای دینی او ندارند پسرم ما را از بخش گسترده‌ای از زندگی خود كنار گذاشته است.

روزنامه انگليسی تايمز نيز عنوان كرد: بيش از 15 هزار شهروند سكولار در چند سال گذشته به اسلام گرويده‌اند.

تايمز پس از مصاحبه با برخی از اين افراد می‌نويسد: بسياری از مردم در غرب آشكارا تنفر خود را از دين ابزار می‌كنند اما بايد گفت گرايش به اسلام و مسيحيت تبدیل به موسيقی تند و پر سر و صدای عصر ما شده است.

تايمز تصريح می‌كند: از آنجا كه سكولاريزم دين اصلی جامعه انگليس است به نظر می‌رسد گرايش به مذهب نهايت طغيان تلقی می‌شود.

ناتان تاسكر، شاعر و خواننده استراليایی، می‌گويد: من ده سال تمام به نقاط مختلف استراليا سفر كردم و دريافتم كه تحقيق درباره دين بسيار زياد شده است. به جرات می‌توان گفت گرایش به معنويت حیاتی دوباره گرفته است.

سال گذشته دانشگاه كاليفرنيا نتايج تحقيقی را منتشر كرد كه نشان می‌داد از ميان يازده هزار دانشجوی آمريكایی 80 درصد به وجود خداوند ايمان دارند.

در حالی كه جوانان شوق بسياری برای ورود به دنيای معنويت دارند والدين آنها تمايلی برای پذيرش دين از خود نشان نمی‌دهند.

جو احمد دابسون، تازه مسلمانان انگليسی با ارسال نامه‌ای به مجله تايمز علت اينكه چرا دين برای جوانان جذابيت دارد را توضيح می‌دهد.

جو می‌گويد: نسل والدين ما عقيده داشتند كه سياست‌های جنجالی و دولت‌های پركار می‌توانند همه مشكلات را حل كنند اما اينگونه نشد.

تازه مسلمان انگليسی در ادامه می‌گوید: وقتی زندگی قادر به پاسخ به اين همه پرسش نباشد و انسان را دچار بی‌هدفی كند، ايمان تنها دری است كه به روی فرد گشوده می‌شود. بنابراين جای تعجب نيست اگر جوانان زيادی در حال عبور از اين دروازه باشند.

اكانر، نويسنده مشهور خداگرا معتقد بود: ايمان همچون امواج دريایی نامرئی است که فراز و فرودهای خود را دارد.

هيچ كس نمی‌تواند عمق خلوص ايمان افراد را تعيين كند اما نشانه‌های ايمان در میان نسل جوان دنیای غرب كاملا مشهود است.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo