شهید آوینی

 
همايش «انس با نماز» در قم برگزار شد

همايش «انس با نماز» صبح امروز 28 فروردين‌ماه، به‌همت ستاد اقامه نماز استان قم در «جامعة‌الزهراء» قم برگزار شد.

اين همايش به‌منظور بررسی راه‌های ايجاد انس بيشتر كودكان و نوجوانان با نماز و تبيين راهكارهای عملی در اين زمينه با حضور 500 نفر از مربيان، كارشناسان و دانش‌آموزان فعال و نخبه از مقطع ابتدايی در عرصه نماز برپا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين «محمود لطفيان سرگزی» معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز استان قم در اين جلسه ضمن تبريك ميلاد باسعادت نبی‌اكرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) گفت: وجود مقدس پيامبر اكرم (ص) محور وحدت امت اسلامی و منبع بركات و خيرات در جهان است و سال رسول اعظم (ص) سال هوشياری بيشتر مسلمانان در برابر توطئه‌های دشمنان است و بايد سال وحدت مسلمانان در برابر مستكبران باشد زيرا در دين اسلام جايی برای تسليم شدن در برابر دشمن نيست.

وی با اشاره به اينكه بايد سعی كنيم كودكان را با طعم شيرين نماز كه مجموعه‌ همه كمالات است آشنا كنيم،اظهار كرد: نماز سرچشمه همه خوبی‌هاست و دوران كودكی بهترين زمان برای نهادينه‌كردن فرهنگ اقامه نماز است زيرا كودكان مفهوم واقعی نيايش را می‌فهمند و آن را حس می‌كنند.

لطفيان تصريح كرد: از بزرگ‌ترين الطاف الهی اين است كه بدون هيچ دردسر و دغدغه‌ای می‌توانيم با خداوند كه مظهر قدرت و عظمت است، ارتباط برقرار كنيم و باید طعم این ارتباط الهی را به کودکانمان بچشانیم.

روش‌های آموزشی نماز

وی در پايان يادآور شد: به‌منظور آموزش مفاهيم معنوی نماز و نيايش به كودكان و نوجوانان می‌توان از روش‌های متنوعی از جمله نقاشی، خاطره‌نويسی، قصه‌گويی، طراحی جدول، شعر، سرود، مسابقه، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و مسابقات مختلف با موضوع نماز استفاده كرد.

منبع : خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo