شهید آوینی

 
هفته فرهنگی ایران در بوسنی برگزار شد
نمایشگاه "فرهنگ و رسوم ایرانی" در قالب هفته فرهنگی جمهوری اسلامی از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در مرکز فرهنگی زنیتسا در بوسنی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری "مهر"، روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اعلام کرد در این نمایشگاه یک هفته ای آثار و صنایع دستی ایران، تابلوهای ایران شناسی، همچنین تابلوهای خط فارسی و قرآنی و صنایع دستی مانند فرش، گلیم و صنایع قلمزنی، میناکاری، منبت کاری در معرض بازدیدعلاقمندان به فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی قرار گرفت. همچنین کتاب های نفیس ایران شناسی و انتشارات رایزنی فرهنگی ایران در سارایوو به نمایش درآمد.

کتاب "گزیده ادبیات معاصر ایران" از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سارایوو به زبان بوسنیایی ترجمه شد. در این کتاب 180 صفحه ای و با شمارگان هزار نسخه که توسط مترجمین بوسنیایی ترجمه شده، داستان های کوتاه و آموزنده ادبی ایرانی همراه اشعار با مضامین اخلاقی و آموزنده منتشر شده است.

داستان های کوتاه این مجموعه برگزیده ای از نویسندگان و شاعران پیش و پس از انقلاب نظیر محمدعلی جمالزاده، حسین ابتهاج، سپهری، پروین اعتصامی، نیما یوشیج، رضا امیرخانی، سیدمهدی شجاعی، محسن مخملباف و مصطفی مستور است.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo