شهید آوینی

 

‪ دو و نیم میلیارد ریال به طرحهای فرهنگی در خراسان رضوی اختصاص یافت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص ‪2/5‬میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرحهای فرهنگی در استان خراسان رضوی خبر داد.

محمد حسین صفارهرندی كه در چارچوب یازدهمین سفر استانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت در خراسان رضوی بسر می‌برد چهارشنبه شب در محل مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) مشهد در جمع هنرمندان این استان گفت: با صرف این اعتبار ‪ ۲۰۰‬طرح جدید فرهنگی و هنری در سطح خراسان رضوی اجرا می‌شود.

وی همچنین تكمیل طرحهای نیمه‌تمام را از جمله اولویتهای دولت نهم عنوان كرد و افزود:تقویت بخش فرهنگ و هنر و تلاش برای رفع تنگناهای دست‌اندركاران این بخش از دیگر برنامه‌های دولت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تاسیس نمایشگاه دایمی كتاب در خراسان رضوی نیز اشاره كرد و گفت: ‪ ۵۰‬درصد اعتبار تاسیس این نمایشگاه از سوی وزارتخانه و مابقی توسط شهرداری مشهد تامین می‌شود.

وی در ادامه سخنانش به كاركرد مطبوعات اشاره كرد و گفت: مطبوعات كشور ما هیچ زمان در راستای وظایف خود قوی عمل نكرده‌اند و اثربخشی آنها در جامعه بسیار ضعیف است.

او با اشاره به ضرورت حمایت از نمایش نامه‌نویسان نیز افزود: هنرمندان در قالب سوژه‌های هنری خود كمتر به سوژه‌هایی مانند تبعات منفی ناشی از حضور آمریكا در منطقه و موفقیت و توانمندی بزرگ ایران در زمینه انرژی هسته‌ای پرداخته‌اند.

او همچنین گفت: هنرمندان كشورمان تاكنون به شخصیت ارزشمند پیامبر اعظم(ص) و زندگانی آن حضرت و انقلاب اسلامی در قالب سوژه‌های هنری خود كم‌توجه بوده‌اند.

وی به كپی رایت و تكثیر غیرقانونی لوحهای فشرده فیلم و محصولات فرهنگی توسط برخی افراد نیز اشاره كرد و افزود: این موضوع مشكلاتی را برای فعالان بخش فرهنگ و دست‌اندركاران سینمایی كشور به وجود آورده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مذاكراتی بین دولت و مجلس شورای اسلامی برای وضع قانونی به منظور جلوگیری از این تخلف در حال شكل‌گیری است.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo