شهید آوینی

 

حضور 270 دانش‌آموز از سراسر کشور در جشنواره قرآنی"رهروان حريم ولايت"
 

تعداد 270 دانش‌آموز سراسر کشور در جشنواره قرآنی "رهروآن حریم ولایت" ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه سال جاری در مشهد مقدس شرکت می‌کنند.

«علی کریمی فیروزجانی» مدیر کل دفتر فرهنگی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز 22 فروردین در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: این جشنواره در رشته مفاهیم قرآن کریم و ویژه دانش‌آموزان برگزیده بیست‌و سومین دوره مسابقات دانش‌آموزی حفظ، مفاهیم، قرائت قرآن کریم و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جشنواره ویژه دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه برگزار می‌شود، گفت: شرکت‌کنندگان در گروه‌های آموزش و پرورش استانی، آموزش و پرورش استثنایی و عشایری در این جشنواره شرکت می‌کنند. همچنین از هر استان هفت دانش‌آموز در جشنواره حضور دارند که سه دانش‌آموز برگزیده مسابقات قرآن سال گذشته و چهار نفر نیز از نخبگان قرآنی هستند.

وی در ادام تصریح کرد: دانش‌آموزان برگزیده توسط آموزش و پرورش و دانش‌آموزان نخبه توسط کارشناسان آموزش و پرورش استان‌ها معرفی شده‌اند.

برنامه‌های جنبی جشنواره رهروان حريم ولايت

فیرزوجانی در خصوص برنامه‌های جنبی این جشنواره گفت: برگزاری کلاس‌های آموزش تفسیر، برگزاری کلاس‌های طرح معرفت شامل پرسش وپاسخ‌های قرآنی، زیارت حرم مطهر امام رضا(ع)، بازدید از اماکن سیاحتی مشهد مقدس، برگزاری محفل انس با قرآن کریم و تجلیل از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در جشنواره و فعالان قرآنی استان‌ها از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

وی همچنین با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: ارتقای سطح علمی و دانش قرآنی دانش‌آموزان نخبه کشور در زمینه درک مفهوم آیات الهی و تفسیر قرآن کریم، تجلیل از دانش آموزان قرآنی، تشویق و ترغیب آنها در استمرار فعالیت‌های قرآنی و بهره‌گیری از فضای معنوی و ملکوتی بارگاه حضرت امام رضا(ع) و تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) و شناخت اهمیت ولایت و رهبری از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

درونی شدن ارزش‌های دینی و مذهبی

فیروزجانی در پایان با اشاره به اینکه از اهداف مهم برنامه‌های تربیتی نظام تعلیم و تربیت کشور اسلامی ایران درونی شدن ارزش‌های دینی و مذهبی برای جوانان است، گفت: روش‌های مطلوب عمقی و درونی شدن باورهای مذهبی موضوعی است که توجه به آن برای آموزش و پرورش از اهمیت خاصی برخوردار است، لذا آشنایی جوانان و نوجوانان با مفاهیم غنی قرآن و نهج‌البلاغه و عمل به مفاهیم آنها یکی از بنیادی‌ترین فعالیت‌های آموزش و پرورش است که می‌تواند تضمین کننده سعادت افرا جامعه باشد.

همچنین مراسم افتتاحیه این جشنواره ساعت هشت صبح روز جهارشنبه ششم اردیبهشت‌ماه سال جاری در تالار ابن هیثم مرکز تربیت معلم شهید بهشتی و مراسم اختتامیه ساعت 30/19 روز هفتم اردیبهشت‌ماه در دارالقرآن حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo