شهید آوینی

 
مسابقه بين‌المللی « اسوه حسنه » برگزار می‌شود

مسابقه بين‌المللی « اسوه حسنه » به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تا پايان ارديبهشت ماه سال جاری در حال اجراست.

حجت‌الاسلام والمسلمين «محمدی عراقی» رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اعلام اين خبر افزود: اين مسابقه به مناسبت سال پيامبر اعظم (ص) و به منظور تبيين و معرفی مقام شامخ رسول اكرم (ص) و خاندان پاكش در عرصه فرهنگ بين‌الملل و نشر سيره و كلام اين الگوهای آسمانی به صورت بين‌المللی به اجرا درآمده است.

وی همچنين اظهار كرد: اين مسابقه با طرح 16 موضوع در مورد سيره پيامبر اعظم (ص) در قالب مقاله، داستان و پژوهش با موضوعات كرامت انسانی و حقوق بشر، ارزش و آزادی انسان، علم و دانش، زن و خانواده، جوانان، احسان و عدالت، سياست و حكومت، برگزار می‌شود.

محورهای مسابقه اسوه حسنه

محمدی عراقی در ادامه به تبيين موضوع‌ها و محورهای اين مسابقه پرداخت و گفت: معرفة الله و عشق و محبت به خداوند، قرآن و عترت، عبادت و دعا، صبر و استقامت در راه حق، دوست و دشمن، پيامبران و اديان الهی ديگر، صلح وجنگ، زيباشناسی، طبيعت و محيط زيست در سيره پيامبر اعظم (ص) و خاندان پاكش از جمله محورهای موردنظر در اين مسابقه است.

وی تصريح كرد: آثار برگزيده و برتر علاوه بر دريافت جوايز ارزنده، در نشست‌های علمی داخل و خارج از كشور ارائه خواهند شد و به 14 زبان زنده دنيا نيز ترجمه و بر روی پايگاه‌های اطلاع رسانی و نشريات داخلی و خارجی در معرض ديد علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت.

رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پايان يادآور شد: آثار ارسالی بايد مستند بوده و با سبكی روان و جذاب نوشته شده باشند و از میان آنها آثار داستانی که مخاطبشان جوانان و نوجوانان باشند در اولويت ارزشیابی خواهند بود.

همچنين علاقه‌مندان به شركت در مسابقه بين‌المللی « طرح اسوه حسنه » می‌توانند آثار خود را تا 30 ارديبهشت ماه سال جاری به دبيرخانه اين مسابقه واقع در تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مركز مطالعات فرهنگی بين‌المللی ارسال كنند.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo