شهید آوینی

 

ستاد بزرگداشت سال پیامبر اعظم (ص) تشكیل شد

درجلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی كه به ریاست احمدی‌نژاد تشكیل شد، مقرر گردید ستاد بزرگداشت سال پیامبراعظم (ص) تشكیل گردد.

به نقل از اداره كل روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ابتدای این جلسه رئیس جمهور ضمن استقبال از تصمیم مدبرانه مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 1385 به عنوان سال پیامبراعظم (ص)، درگذشت تعدادی از هموطنان عزیز درحادثه زلزله استان لرستان را تسلیت گفت.
در ادامه جلسه طرح تشكیل ستاد بزرگداشت سال پیامبراعظم (ص) مطرح شد و ابعاد مختلف آن مورد بحث بررسی اعضا قرار گرفت و قسمت‌هایی از آن به تصویب رسید.
براساس این طرح دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، یكی از نواب رئیس مجلس، معاون اول قوه قضائیه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر امور خارجه، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، مدیر اجرایی حوزه علمیه قم، رئیس سازمان ملی جوانان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و حجة‌الاسلام قمی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان اعضای این ستاد انتخاب شدند.
محور قرار دادن سخنان، رسائل و سیره نبوی (ص) و ترویج فرهنگ دینی در جامعه با تمسك به سیره نبوی (ص)، تعامل گسترده و برنامه‌ریزی شده با جهان اسلام معرفی سیره نبوی به جهانیان، توجه به نیازسنجی و مخاطب شناسی و اثربخشی برنامه‌ها با اولویت جوانان و نوجوانان، هماهنگی حداكثری دستگاه‌های فرهنگی اجرایی در معرفی شخصیت پیامبراكرم (ص) و حمایت از پژوهش‌ها و تحقیقات با محوریت معرفی سیره نبوی (ص) استفاده از هنر به‌ ویژه ساخت فیلم و سریال و همچنین ابزارهای فناوری اطلاعات درگسترش سیره رسول اكرم (ص) از جمله سیاست‌های معرفی شده در طرح تشكیل ستاد بزرگداشت سال پیامبر اعظم (ص) می‌باشد.
در این جلسه اعضای شورای عالی بر توجه به دعوت به اسلام، باز تولید ارزش‌های اسلامی مبتنی بر سیره نبوی (ص)، برنامه‌ریزی دقیق و منسجم برای مسئولان و مردم، وحدت مذهب اسلامی براساس سیره پیامبر اعظم (ص) در برنامه‌های این سال تاكید كردند.
براساس این گزارش تاسی از سیره نبوی (ص) درهمه شئون و گسترش آن در جامعه بین مسئولان و مردم به طوری كه سال پیامبر اعظم (ص) در تمامی شئون اجتماعی لمس شود و گسترش رافت و رحمت و مهروزی و اخلاق از جمله نكات مورد تاكید اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال پیامبر اعظم (ص) می‌باشد.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo