شهید آوینی

 

همایش وحدت اسلامی در مکه برگزار شد
در همایش وحدت اسلامی که روز گذشته در مکه برگزار شد، علمای برجسته اسلامی از سراسر دنیا درباره راه های تقویت وحدت مسلمانان، چالش های پیش روی دین، ارزش های اخلاقی و فرهنگی به بحث و گفتگو پرداختند.

به نقل از عرب نیوز، همایش وحدت اسلامی از سوی انجمن جهانی مسلمانان به مناسبت سالروز تأسیس انجمن بین المللی علمای مسلمان برگزار شد.

شیخ عبد العزیر آل شیخ، مفتی اعظم عربستان و رئیس شورای موسسان انجمن جهانی این امر را مورد تأکید قرار داد که شکوه یک ملت در وحدت آن براساس دین، قرآن و سنت نهفته است.

عبدالله ترکی، دبیر کل انجمن جهانی مسلمانان در این همایش که در حدود 300 عالم و متفکر مسلمان در آن شرکت کرده بودند نیز براهمیت وحدت مسلمانان تأکید کرد و گفت وحدت برای مبارزه با خطرهای پیش روی مسلمانان بسیار ضروری محسوب می شود.

در حاشیه این همایش که روز گذشته برگزار شده چهار کارگاه با موضوعات وحدت دینی و فرهنگی، وحدت اقتصادی، وحدت اجتماعی و وحدت سیاسی تشکیل شد.

در میان مقاله های ارائه شده در این همایش می توان به مقاله جعفر شیخ ادریس، رئیس سابق دانشگاه آزاد آمریکا درباره  وحدت در راستای دفع حملات غربیها علیه اسلام، صوفی حسن ابوطالب، رئیس سابق پارلمان مصر درباره وحدت قوانین راهی برای وحدت مسلمانان و جعفر عبدالسلام، دبیرکل انجمن دانشگاه های اسلامی مصر درباره تقویت سازمان کنفرانس اسلامی اشاره کرد.


 

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo