شهید آوینی

 
دیدار هزاران نفر از مردم دشت آزادگان، سوسنگرد، بستان و حمیدیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز در جمع هزاران نفر از مردم و عشایر عرب زبان مناطق دشت آزادگان، سوسنگرد، بستان و حمیدیه و همچنین گروههای زیادی از كاروانهای راهیان نور در محل یادمان شهادت دكتر مصطفی چمران در دهلاویه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس بویژه شهید چمران تأكید كردند: امروز و فردای این كشور و عزت ملت ایران مرهون ایثار ازخودگذشتگی و جانفشانی این شهدا و انسانهایی است كه در مقابل دشمن بعثی و حامیانش مقاومت كردند و توطئه آنها را ناكام گذاشتند.

ایشان با تأكید بر اینكه ایستادگی رزمندگان اسلام و مردم منطقه خوزستان از جمله برادران غیور عرب در دوران دفاع مقدس موجب به نتیجه نرسیدن محاسبات دشمن شد خاطرنشان كردند: استكبار جهانی بداند كه زن و مرد این مرز و بوم در كوره های حوادث همچنان فولاد آب دیده شده اند و پاسداری از اسلام و پرچم برافراشته شده اسلام در این سرزمین را كه عمق راهبردی ملت ایران در جهان اسلام است برای خود یك رسالت تاریخی میداند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با تأكید بر اینكه مسؤولان كشور باید بیش از پیش قدر این ملت را بدانند و با همه وجود برای این مردم كار كنند افزودند: امروز بحمدالله دولت دولت كار و خدمت است و كمر همت خود را برای خدمت به مردم بسته و مسؤولان باید با تلاشی مجدانه دلسوزانه و مدبرانه در جهت حل مشكلات مردم گام بردارند.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه در سخنانی به زبان عربی كه با ابراز احساسات شدید مردم منطقه مواجه شده بود تأكید كردند: مردم این منطقه به دوست داری اهل بیت علیهم السلام و وفا به وطن شهرت دارند و مبارزه مردم این منطقه با استعمار انگلیس و جانفشانی آنان در دوران دفاع مقدس مؤید این مطلب است.

ایشان لازمه تحول در منطقه خوزستان را همت مسؤولان و كمك مردم دانستند و خاطرنشان كردند: استان خوزستان با استعدادهای بی شمار انسانی و منابع سرشار طبیعی می تواند به یك نمونه پیشرفت برای كشور تبدیل شود.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین از مجتمع یادمانی شهید چمران و شهدای دشت آزادگان بازدید كردند.

رهبر انقلاب اسلامی در محل مزار شهدای سوسنگرد نیز حضور یافتند و با قرائت فاتحه به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام كردند. به هنگام حضور رهبر انقلاب اسلامی جمعی از مردم عرب زبان منطقه كه متوجه حضور ایشان شده بودند به ابراز احساسات پرداختند.

 


منبع: پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی خامنه ای

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo