شهید آوینی

 
همایش " حمایت از رسول خدا (ص) " برگزار شد
همایش " حمایت از رسول خدا (ص) " به منظور بررسی اهانت به نبی اکرم (ص) در رسانه های غربی و راههای مقابله با آن روز گذشته به مدت دو روز در منامه بحرین برگزار شد .

به نقل از الجزیره نت، همایش دو روزه " حمایت از رسول خدا(ص)" 22 و 23 مارس ( 2 و 3 فروردین) با حضور 300 شخصیت برجسته جهان اسلام با هدف هماهنگی و وحدت مؤسسات اسلامی به منظور حمایت از سول خدا(ص) در منامه بحرین برگزار شد.

شیخ عادل معاوده سخنگوی این همایش اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش بررسی اهانتی است که به نبی اکرم (ص) شده که زمینه ایجاد خشم و کینه و نفرت مسلمانان در همه نقاط دنیا را فراهم آورده است؛ زیرا این اهانتها زخمی  کردن مسلمانان بوده است. در این همایش سعی می شود تا توازن میان جهان اسلام و غرب در راستای صلح و دوستی برقرار شود.

شیخ یوسف القرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان روز گذشته در مراسم افتتاحیه این همایش اظهار داشت: انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز توهین به اسلام و مسلمانان بوده است.

وی با اشاره به کوتاهی عملکرد رسانه های جهان اسلام گفت: رسانه های جمعی در جهان اسلام در شناساندن اسلام و مسلمانان و ارائه چهره واقعی آنها کوتاهی کرده اند؛ از این روز باید رسانه ها و مؤسسات اسلامی با وظایفشان آشنا شوند و به ارائه چهره واقعی مسلمانان و اسلام در غرب بپردازند. از سوی دیگر باید برنامه ای برای ساماندهی امامان و مبلغان اسلامی فراهم شده تا آنها به آگاهی دهی و روشنگری جهان اسلام اقدام کنند.

شیخ سلمان بن فهد العوده مدیر شبکه اینترنتی " الاسلام الیوم" اظهار داشت: مسلمانان باید جایگاه خود را شناخته و در جهت مصلحت و منفعت جهان اسلام عمل کنند. 

بحث و بررسی در زمینه موضوع اهانت به نبی اکرم (ص)، مفهوم آزادی بیان، بیان صورت اسلام نزد غربیها، احترام به ادیان و مقدسات اسلامی ، استراتژی یاری نبی اکرم ( ص ) ، استفاده و بهره گیری مثبت از توان مسلمانان در انعکاس این مسئله و کیفیت همبستگی و تکامل میان مؤسسات اسلامی ،  طرح ها و دستگاههای عملی برای یاری رسول خد ا( ص )  از طریق  مسائل اقتصادی، سیاسی، فکری، الکترونیکی و تبلیغی، محورهای پیش بینی شده برای این همایش است .

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo