نمایشگاه کتاب و نشریات اسلامی در اصفهان برگزار شد
نمایشگاهی از کتاب و نشریات اسلامی در حاشیه " اجلاس بین المللی تعامل سازنده ادیان؛ چهارچوبی برای نظم جهانی" در اصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار شده است .

آثار به نمایش گذاشته شده در بخش کتاب این نمایشگاه 200 عنوان کتاب از مؤسسه بین المللی الهدی را شامل می شوند .

در بخش دیگری از این نمایشگاه همچنین 50 عنوان کتاب به زبان عربی و فارسی و سخنرانی های آیت الله جوادی آملی با فرمت ام پی تری (MP3) به نمایش گذاشته شده است .

در بخش نشریات این نمایشگاه،  8 اثر از بنیاد اندیشه اسلامی در معرض دید قرار گرفته است .

این کتابها به زبانهای عربی، انگلیسی و فرانسه، با موضوعات کودک و نوجوان، بانوان و اندیشمندان عرضه شده که نشریات کودک و نوجوان و بانوان به زبان انگلیسی و عربی، و نشریات اندیشمندان نیز به زبان انگلیسی، عربی و فرانسه هستند .

نشریه اندیشمندان بنیاد اندیشه اسلامی 16 سال است که فعالت می کند، این نشریات توزیع داخلی نداشته و بین 150 کشور جهان توزیع می شوند .

بنیاد اندیشه اسلامی، مؤسسه ای فرهنگی و مطبوعاتی است که از سال 62 فعال شده و 8 عنوان مجله به زبانهای مختلف منتشر می کند .

هدف از انتشار این نشریات از سوی بنیاد اندیشه اسلامی، معرفی اندیشه های اسلامی در زمینه های مختلف برای ایجاد همفکری و همزیستی مسالمت آمیز با تمام دنیا است که هر نشریه، گرایشی خاص دارد . این نشریات در کنار ارائه اندیشه های اسلامی موضع گیری جمهوری اسلامی را نیز بیان می کنند . به عنوان مثال در بخش زنان، به دیدگاههای اسلامی در مورد زن پرداخته شده ، وضعیت زنان در ایران مورد بررسی قرار گرفته و چهره های برجسته ایرانی  - اسلامی نیز معرفی می شوند .

آثار هنری در مورد اماکن تاریخی و مذهبی و دیدنیهای اصفهان نیز در این نمایشگاه عرضه شده است .

اجلاس بین المللی تعامل سازنده ادیان الهی امروز و فردا در اصفهان برگزار می شود .

منبع: خبرگزاری مهر

 
Logo
https://old.aviny.com/News/84/12/28/03.aspx?&mode=print