شهید آوینی

 
اغلب والدین شهدا در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند و باید هرچه سریع‌تر به مشکلات آنان رسیدگی شود
دکتر مجتبی رحماندوست، مشاور رییس جمهور در امور ایثارگران از وضعیت رسیدگی به خانواده‌های شهدا در کشور انتقاد کرد.

دکتر مجتبی رحماندوست، در همایش فصلی ایثارگران که روز پنجشنبه گذشته در استانداری قم برگزار شد، گفت: اغلب والدین شهدا در شهرهای مختلف کشور در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند و باید هرچه سریع‌تر به مشکلات آنان رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه سازند، تأکید کرد: نهادینه کردن این فرهنگ و بیان اندیشه‌ها و اعتقادات ایثارگران باعث می‌شود تا همه مردم در این فرهنگ نسبت به این افراد احساس احترام و خدمتگزاری داشته باشند.

وی افزود: رییس جمهور بر نظارت بر حسن اجرای مقررات و قوانین و توجه به درصد جانبازان تأکید دارد و مشاوران امور ایثارگران در ادارات مختلف نیز باید بر این امر نظارت دقیق داشته باشند. مسؤولان استان‌ها نیز باید چون سایر مقامات عالی رتبه کشوری بازدید از خانواده‌های معظم شهداء، ایثارگران و جانبازان را در اولویت نخست کارهای خود قرار دهند.

استاندار قم نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: در حال حاضر که در شرایط پیچیده‌ ای به سر می‌بریم بهترین راهکار عمل به شیوه بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری است.

مهندس عباس محتاج، صبر، ایستادگی، مقاومت در برابر دشمن و حفظ وحدت را از مؤثرترین راهکارهای مردم برای ایثارگری ذکر کرد و افزود: ایثارگران برای ما بهترین الگو می‌باشند. با دارا بودن این ویژگی‌ها و در نظر گرفتن شرایط سخت امروز باید هوشیارتر، توانمندتر و مدبرانه‌تر عمل کرد.

وی ایثارگران را یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: این افراد برگ درخشانی در برابر مردم و دولتمردان می‌باشند و ما باید با الگوگیری از آنان مسیر صحیح و درست را بشناسیم.

محتاج با اشاره به شرایط سخت و کمبود امکانات کشور در زمان جنگ تحمیلی افزود: مردم با نیروی ایمان واعتقادات راسخ و اتکاء به توانایی‌های خود کشور را به سوی توسعه سوق دادند.

وی در پایان تصریح کرد: باید روحیه ایثار، ایثارگری و شهادت را در جامعه به روحیه‌ ای عمومی مبدل کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

 
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo