گروه های اسلامی خواستار محکومیت اظهارات ضد اسلامی واعظ پروتستان شدند
شورای روابط اسلامی – آمریکایی که مدافع حقوق مدنی مسلمانان است از رهبران سیاسی و دینی ایالات متحده خواست آخرین اظهارت ضد اسلامی واعظ پروتستان مسیحیت را تقبیح کنند.

به نقل از پایگاه رسمی شورای روابط اسلامی – آمریکایی ، دفتر مرکزی این شورا که در واشنگتن واقع شده است گفت: پت رابرتسون طی اظهاراتی ضد اسلامی در شبکه تلویزیونی خود تحت عنوان " کلوپ 700" به مخاطبان برنامه گفته است: "اسلام دین صلح نیست ."

در گذشه نیز رابتسون به کرات در صدد تاریک جلوه داده پیام اسلام و مسلمانان در برنامه تلویزیونی خود بوده و به آمریکایی که به اسلام روی آورده اند نیز اهانت کرده است.

در این میان رابرتسون مدعی شده پس از ایراد این اظهارات ناشی از اسلام هراسی طی بیانه ای تصریح کرده است مقصود وی تنها افراط گرایان مسلمان بوده است . 

کشیش باری دبلیو لین، اظهارات رابرتسون را کاملاً غیر مسئولانه توصیف کرد و گفت: در زمانی که تنشهای بین ادیان در سراسر جهان وجود دارد، این اظهارات درست به مثابه افزودن سوخت به آتش عمل می کند.

پس از حملات یازدهم سپتامبر، اسلام در معرض مجموعه ای توهین و افترا به واسطه ساخت فیلم ها، آثار مکتوب، تفاسیر تلویزیونی و حتی حملات نژاد پرستانه افسران ارتش و سیاستمداران در سراسر اروپا و ایالات متحده قرار گرفته است، اما در سایه اقدامات دقیق و بی درنگ رهبران اقلیت اسلامی در جهان، بسیاری از توهین کننده ها اظهارات ضد اسلامی خود را فروبرده و در برخی مواقع عذرخواهی کرده اند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/News/84/12/24/04.aspx?mode=print