شهید آوینی
فرمانده کل سپاه در مراسم آغاز کاشت 11میلیون نهال توسط بسیجیان
بسیجیان با کمک دولت غبار محرومیت را از چهره کشور می زدایند
10 میلیون بسیجی عاشق ملت و کشور آماده اند تا در صورت حمایت و تامین منابع از سوی دولت و مجلس با استفاده از توان فکری، علمی و تخصصی خود در جهت محرومیت زدایی گام برداشته و غبار فقر و استضعاف را از چهره ایران اسلامی بزدایند.

سردار سرلشکر دکتر سید یحیی صفوی در مراسم آغاز کاشت 11میلیون نهال توسط بسیجیان با اعلام این مطلب افزود: ما می خواهیم کشوری آباد، مستقل، قدرتمند و پیشرفته داشته باشیم که رسیدن به  این هدف در پرتو عدل و اراده ملی است و بسیج با توان فکری و علمی و نیروهای جوان و مستعد آماده است با حمایت دولت عدالت محور، کارهای بر زمین مانده در دورترین مناطق کشور را در قالب بسیج سازندگی به اجرا در آورد.

وی رفع فقر و محرومیت را از دغدغه های مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهمترین رسالتهای بسیج تلاش برای رفع محرومیت است و در سال آینده بسیجیان با شرکت در پنجاه هزار اردوی بسیج سازندگی تحت عنوان " طرح هجرت " به حرکت خود در عمران و آبادانی کشور شتاب می بخشند.

فرمانده کل سپاه با قدردانی از همت بسیجیان در کاشت 11میلیون نهال در کشور افزود: با توجه به وسعت سرزمین ایران و ظرفیت بالای بسیجیان، در صورت آمادگی وزارت کشاورزی و دولت برای تولید نهال و حفظ و نگهداری آنها پس از کاشت آمادگی داریم هر ساله تا صد میلیون نهال را بکاریم.

وی با اشاره به موقعیت ویژه ایران از نظر وسعت سرزمین، تنوع اقلیمی و وجود منابع فراوان گفت: قرار گرفتن کشور ما در یک منطقه ژئوپلیتیکی با ویژگی های خاص و در حد فاصل سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا موقعیت ممتازی را فراهم کرده که باید از آن بهره برداری لازم صورت گیرد.

سردار صفوی در پایان یکی از مشکلات اساسی کشور را وسعت زیاد کویر دانست و افزود: یک پنجم سرزمین ما را مناطق کویری و بیابانی تشکیل می دهد به طوری که قرار گرفتن دو کویر بزرگ در منطقه شمالی و جنوبی شرق ایران یک انشقاق شدیدی را بوجود آورده است که یکی از راههای کویرزدایی، کاشت نهال در این مناطق از کشور می باشد.

در این مراسم که جمع زیادی از بسیجیان استان تهران، فرماندهان نیروی مقاومت بسیج و معاونان وزیر جهاد کشاورزی حضور داشتند، سردار صفوی یک نهال را برای آغاز طرح کاشت 11 میلیون نهال توسط بسیجیان غرس کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo