شهید آوینی

 
سامرا میراثی معنوی و متعلق به تمام بشریت است
شمار دلهای شیفته و عاشق این دو امام بزرگوار و دو خانمی که در آنجا مدفون هستند (مادر و عمه امام زمان (عج)) به قدری است که تصور می کنم صدها برابر هزینه ای که برای بازسازی حرمین شریفین سامرا لازم است، مردم ایران کمک کرده و نیازی به کمک سازمانهای بین المللی نخواهد بود.

حجت الاسلام محمود محمدی عراقی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در رابطه با اقداماتی که سازمان می تواند برای بازسازی و ترمیم سامرا داشته باشد گفت: همانطور که از نام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مشخص است فعالیت این سازمان فرهنگی بوده و وظیفه عملی و اقدامات عمرانی ندارد.

وی افزود: اما علی رغم فرهنگی بودن فعالیت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ما نیز مانند همه مسلمانان و شیعیان وظیفه خود می دانیم که در این راه تلاش کنیم. از این رو برای برای مدیر کل یونسکو پیامی ارسال کرده و در جلسه هفته گذشته با کمیسیون ملی یونسکو آن را مورد تأکید قرار دادیم، چرا که اعتقاد داریم سامرا به عنوان یکی از مقدسترین مکانهای جهان تشیع و جهان اسلام است که تنها متعلق به ما نیست، بلکه یک میراث معنوی و متعلق به کل بشریت است. بنابراین سازمانهای بین المللی که وظیفه آنها حفظ میراث معنوی و فرهنگی است نباید در این زمینه بی تفاوت عمل کنند.

حجت الاسلام عراقی با اشاره به ارادت مردم ایران، تقبیح و محکوم کردن این اقدامات شرم آور را از سوی سازمانهای بین المللی مورد تأکید قرار داد و افزود: انتظار داریم سازمانهای بین المللی به نحوی این حرکت شرم آور و ضد انسانی را محکوم کنند که دیگر هیچ گروهی و یا فردی جرأت تکرار آن را نداشته باشد.

رئیس شورای سیاستگذاری ادیان مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از رسانه ها و سازمانهای بین المللی خواست دستهای پلیدی که پشت این ماجرا است را شناسایی و افشا کنند، چرا که هیچ مسلمان، مسیحی یا انسان مؤمنی به چنین اقدام غیر اخلاقی دست نمی زند .

وی افشا کردن دستهای پنهایی که پشت چنین اهانتهایی قرار دارد را اقدام مناسبی جهت نرسیدن آنها به مقاصد خود دانست و هدف آنها را ایجاد اختلاف میان پیروان ادیان، فتنه مذهبی، شکاف بین مسلمانانان اعلام کرد.

عراقی گفت: شکست آمریکا و صهیونیست در منطقه، واقعیتی است که امروز همه از آن مطلع هستند. لشگرکشی گسترده آمریکا به عراق برای روی کار آوردن حکومت دلخواه خود، زمانی با شکست روبه رو شد که هواداران آمریکایی در انتخابات کمترین رأی را آوردند و درست زمانی که  این شکست هنوز جبران نشده بود، پیروزی مسلمانان در فلسطین اتفاق افتاد.

وی اقدامات جنایتکارانه اخیر علیه مسلمانان را از سوی دشمنان اسلام و برای پوشاندن شکست خود، ایجاد شکاف و جلب توجه دانست و گفت: بنابراین بهترین راه در برابر این حرکتهای دشمن آن است که با انجام اقدامات آگاهی بخش و فرهنگی وسیع بتوانیم اهداف پشت پرده را افشا کرده و نتیجه عکس آن را حاصل کنیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: مسلمانان و پیروان ادیان باید پس از این اقدامات متحدتر شده و بتوانند در برابر این اقدامات شرم آور بایستند. هدف ما از برگزاری نشستهایی با حضور پیروان ادیان و رهبران ادیان ابراهیمی هم اندیشی و بیان نظرات  تا اهداف دشمن که ایجاد نفرت مذهبی برای رسیدن منافع خود است متحقق نشود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo