کمیسیون امنیت ملی تاکنون درباره چهار دیپلمات به نتیجه مشخصی نرسیده است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از بی نتیجه ماندن فعالیت های این کمیسیون برای روشن شدن وضعیت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی خبر داد.

حسین سبحانی نیا در مشهد با بیان این مطلب گفت : عده ای که در زندانهای رژیم صهیونیستی به سر می بردند  گفته اند که در آنجا کسانی بوده اند که به زبان فارسی صحبت می کردند ولی با این وجود هنوز سر نخ جدی مبنی بر وضعیت دقیق چهار دیپلمات ربوده شده در دست نداریم.

وی با اشاره به تشکیل کمیته پیگیری زیر نظر معاون حقوقی رئیس جمهور و تلاش آنان برای پیگیری این مساله، افزود : علاوه بر پیگیری وزارت خارجه، اطلاعات، سپاه پاسداران و ارگانهای ذیربط جلساتی را در کمیسیون امنیت ملی در این باره داشته ایم که  متاسفانه تا به حال به نتیجه مشخصی نرسیده است.

نماینده نیشابور با انتقاد از عملکرد رسانه ها به دلیل عدم پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی دربند رژیم صهیونیستی، اظهار داشت : اهمیت این موضوع به دلیل گذشت زمان از نظر رسانه ها کم رنگ شده است و رسانه ها در این رابطه به صورت جدی  عمل نمی کنند؛ در حالی که رسانه های جوامع دیگر در مورد مسائل کوچک خود مدتها مانور می دهند و آن را به شدت پی گیری می کنند.

چهار دیپلمات ایرانی به نام های احمد متوسلیان، کاظم اخوان، تقی رستگار مقدم و سید محسن موسوی 14 تیر سال 1361 (جولای 1982) توسط عوامل رژیم صهیونیستی در لبنان ربوده شده و تاکنون خبر موثقی از سرنوشت آنان در دست نیست اما برخی شواهد حکایت از زندانی بودن آنان در زندان های رژیم صهیونیستی دارد.
 

منبع: خبر گزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/News/84/12/15/03.aspx?&mode=print