شهید آوینی

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

آمریكا به دنبال ایجاد درگیری بین اسلام و مسیحیت است

خبرگزاری فارس: محمود محمد عراقی گفت: مهم‌ترین استراتژی امریكا و رژیم صهیونیستی ایجاد بدبینی افكار عمومی غرب نسبت به مسلمین و در نهایت ایجاد تفرقه و درگیری بین تمدن ها و ادیان،به خصوص اسلام و مسیحیت است.

به گزارش خبرنگار فارس،محمود محمدی عراقی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت اعلام برنامه‌های همایش احترام به مقدسات ادیان و انبیاء‌الهی،در جمع خبرنگاران به تشریح اهداف این همایش پرداخت.
وی با بیان این كه خبر انفجار حرم مطهر امام هادی(ع) و امام حسن عسگری(ع) موجی از تاثر و تاسف و خشم را سبب گردید، این حركت را دنباله سیاست یكجانبه‌گرایی آمریكا و توسعه طلبی رژیم صهیونیستی عنوان كرد و گفت:‌هدف از این گونه اقدامات تشدید فشار علیه اسلام و مسلمین از سطح جهانی و دنبال كردن تغییر نقشه سیاسی منطقه و تحقق اهداف توسعه طلبانه خاورمیانه بزرگ و نجات رژیم صهیونیستی از انتفاضه اسلامی و تشدید فشار علیه حكومت‌های انقلابی منطقه به خصوص ایران اسلامی است.
وی افزود: مهم‌ترین استراتژی كه آمریكا و رژیم صهیونیستی آن را تعقیب می‌كنند،ایجاد بدبینی افكار عمومی غرب نسبت به مسلمین و خشونت طلب معرفی كردن اسلام گرایان در سطح جهانی و در نهایت ایجاد تفرقه و درگیری بین تمدن ها و ادیان و به خصوص اسلام و مسیحیت است و در این راه نیز به خصوص بعد از 11 سپتامبر،دنبال به راه انداختن جنگ صلیبی‌اند.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات ادامه داد: به اعتقاد ما تشدید خشونت در منطقه و بعد از شكست‌های آمریكا در عراق و فلسطین با شعار توسعه دموكراسی در منطقه توسط آمریكا متناقض است. زیرا از طرفی در هر منطقه كه انتخابات آزاد برگزار می شود، آمریكا شكست می‌خورد كه آخرین آن در فلسطین و عراق اتفاق افتاد. زیرا می‌بینیم كه طرفداران امریكا در عراق رای كمی آورده‌اند و اكثریت كرسی‌های مجلس ملی عراق را مسلمانان كسب كردند.در فلسطین هم مسلمانان و حماس اكثریت را به دست آوردند. از این رو است كه می گوییم:آمریكاییان در مانده‌اند كه این تناقض را چگونه حل كنند.
محمدی عراقی افزود:آمریكا در عراق هم سرمایه گذاری كرد، ولی حكومت اسلامی به سر كار آمد. از این رو نمی‌تواند بپذیرد كه حماس در انتخابات آزاد سرنوشت فلسطین را به دست بگیرد. این مرگ اسراییل و آمریكا است.
وی ادامه داد:در ایران وضعیت نیز روشن است. ایستادگی مردم ایران و دولت بر حق خودشان و حق مسلم استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی كه در راه پیمایی‌های بزرگ 22بهمن مورد تاكید قرار گرفت هم شكست پی در پی برای سیاست آمریكا در منطقه است. پس باید دست به حركت هایی بزنند كه این شكست ها را بپوشانند. از این رو اهانت به پیامبر و تكرار این اهانت‌های زنجیره‌ای دامی است كه صهیونیست‌های برای اروپایی ها پهن كردند و البته موفق هم شدند.
محمدی عراقی گفت: انفجار اخیر سامرا روی دیگر سكه اهانت به پیامبر است. زیرا این انفجار بدون پشتیبانی امنیتی و فنی از جانب اشغالگران نمی توانست صورت گیرد.
وی راه مقابله با این حركتها را هوشیاری و حركت در راه عكس آن سیاست‌ها عنوان كرد و افزود: ما هم به عنوان یك سازمان فرهنگی تصمیم گرفتیم ارتباطات خود را با رهبران فرهنگی و دینی اعم از اهل سنت و مسیحیان زیاد كنیم. حتی با نخبگان مذهبی آمریكا هم رابطه برقرار كرده‌ایم.
وی ادامه داد: ماباید روی وحدت شیعه و سنی حركت كنیم. از طرفی ما به وحدت ادیان توحیدی معتقدیم. لذا ارتباط خود را با رهبران دینی جهان زیاد كردیم. از این رو در اسفند ماه جاری اولین گردهمایی رهبران دینی را برگزار خواهیم كرد.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین ضمن اعلام برگزاری دومین نشست منطقه‌ای رهبران ادیان الهی كه با عنوان «احترام به مقدسات ادیان و انبیا الهی»‌شنبه 13 اسفند ماه جاری در تهران برگزار خواهد شد،گفت: با این ارتباطات و حضور در جوامع فرهنگی و روشنگری این توطئه را ازسوی صهیونیست ها خنثی می كنیم.
محمدی عراقی با بیان این كه آزادی بیان در اسلام نه تنها محترم،بلكه مقدس است به درخت كاری یك بوستان با عنوان بوستان گفت‌وگوی ادیان به طور نمادین در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نام احترام به مقدسات و پیامبران الهی در حاشیه برپایی این گردهمایی یك روزه اشاره كرد.
گفتنی است دومین نشست شورای منطقه‌ای رهبران ادیان با عنوان «احترام به مقدسات ادیان و انبیاء الهی» شنبه 13اسفند ماه با سخنان حداد عادل رئیس مجلس، صفارهرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سفیر واتیكان در تهران افتتاح می شود.
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo