همایش"چالش اهانت به اسلام " برگزار می شود
همایش "چالش اهانت به اسلام در رسانه های غربی" به منظور تحلیل، بررسی و شناخت علت اهانت به مسلمانان و اسلام، در عربستان برگزار می شود.

به نقل از خبرگزاری محیط، دکتر عبدالله بن عبدالمحسن ترکی دبیر کل انجمن جهانی مسلمانان با تأکید بر نقش رسانه های غربی اظهار داشت: رسانه از وسایلی است که در اشاعه فرهنگ و فکر بسیار تأثیر گذار است، اما اینک وسیله ای برای اهانت و دشمنی با اسلام و مسلمانان از سوی کشورهای غربی شده است. در این زمینه ما باید به منظور جلوگیری از اهانت به اسلام و مسلمانان جایگاه آنها را در جهان غرب تبیین کنیم.

عبدالله بن هادی مشاور وزیر دفتر امور اسلامی با اشاره به اهمیت برگزاری همایش " چالش اهانت به اسلام در رسانه های غربی" گفت: انسان مسلمانان باید خطراتی را که از سوی رسانه های غربی او را تهدید می کند، دریابد و برای آن چاره جویی کند.

این همایش به منظور بررسی مسائل مسلمانان در رسانه های اروپایی و همکاری سازمانها، شوراها و هیئتهای مختلف برگزار خواهد شد.

 25 بهمن ماه، از سوی انجمن جهانی مسلمانان نشستی در مکه مکرمه بر گزار شد تا محورها و دستورالعملهای همایش "چالش اهانت به اسلام در رسانه های غربی" مورد بررسی قرار گیرد.

در این نشست برنامه های همایش و شیوه های اجرایی رسانه های غربی با محوریت قراردادن مشکلات، معضلات و چالشهای اهانت به اسلام، افترا به قرآن و اهانت به رسول خدا (ص) مورد بررسی قرار گرفت .

برگزاری همایش " چالش اهانت به اسلام در رسانه های غربی" در ماه صفر نتیجه این نشست است . 

 

منبع: خبرگزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/News/84/12/06/04.aspx?mode=print