شهید آوینی

 

خطیب مسجد الرساله سامرا:

انفجار سامرا با هدف فتنه انگیزی طائفه‌ای طراحی شده است

خبرگزاری فارس: خطیب و امام جماعت مسجد الرساله شهر سامرا انفجار در این شهر و تخریب بخشی از مرقد مطهر امام هادی (ع)، دهمین پیشوای شیعیان جهان را اقدامی تروریستی خواند كه با هدف ایجاد فتنه و آشوب طائفه‌ای میان عراقي‌ها برنامه ریزی شده است.

به گزارش شبكه تلویزیونی الجزیره قطر، شیخ احمد ضایع عضو هیات علمای مسلمان اهل سنت عراق همچنین گفت: نیروهای آمریكایی مسئول این حادثه تروریستی هستند.
در پی حمله مردان مسلح به بارگاه امام هادی علیه السلام و تخریب بخشی از گنبد طلایی حرم مطهر، آیت‌الله علی سیستانی مرجع عالي‌قدر شیعیان عراق نیز در واكنش به این اقدام تروریستی، هفت روز عزای عمومی اعلام كرد و از مردم عراق خواست در اعتراض به این عمل جنایتكارانه به طور گسترده تظاهرات كنند.
ابراهیم جعفری نخست وزیر عراق نیز امروز (چهارشنبه) سه روز عزای عمومی در كشور اعلام كرد.
شبكه تلویزیونی العالم نیز گزارش داد، دهها هزار نفر از ساكنان شیعه و سنی شهر سامرا پس از آگاهی از این اقدام تروریستی، با حضور در خیابانها، خود را به حرم امام هادی (ع) رساندند و با سردادن شعار " ای امام هادی جان خود را فدایت خواهیم كرد"، این اقدام ترویستی را محكوم كردند.
تظاهر كنندگان خشمگین همچنین با فریاد الله اكبر و مرگ بر آمریكا، نیروهای آمریكایی را مسئول اقدامات تروریستی دانستند و خروج این نیروها را از عراق خواستار شدند.
چند مهاجم تروریست امروز با ورود به حرم مقدس امام هادی (ع) در شهر سامرا و خلع سلاح نگهبانان، دو بمب زیر گنبد این حرم مطهر كار گذاشتند و پس از انفجار از محل گریختند. در جریان این انفجار به بخش‌هایی از گنبد حرم مقدس خسارت وارد شده است.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo