در ادامه هتاکی تروریستها به اماکن مقدس در عراق؛

دو بمب در مرقد امام هادی (ع) در سامرا منفجر شد
تروریستها که تاکنون حملات زیادی را علیه مناطق و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی عراق انجام داده اند، صبح امروز با منفجر کردن دو بمب در حرم امام دهم شیعیان در سامراء حرمت این مکان مقدس را شکستند.

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل ازفرانسه، پلیس عراق از وقوع دو انفجار درمرقد امام هادی علیه السلام -امام دهم شیعیان- در سامرا خبرداد که بر اثر آن بخش بزرگی از آن فروریخت.

یک منبع درپلیس عراق امروزاعلام کرد: افراد مسلح ناشناس گنبد امام هادی علیه السلام دهمین امام شیعیان را در سامرا( در 120 کیلومتری شمال بغداد) منفجر کردند که درپی آن بخش بزرگی ازآن ویران شد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، بیان کرد افراد مسلح ناشناس صبح امروزبه ساختمان خادمان حرم امام هادی حمله کردند و 5 خادم مستقردر آن درمحاصره قراردادند و سپس درزیرگنبد دوبمب دست ساز کارگذاشته و منفجرکردند.

بنابراظهارات این منبع این حادثه ساعت 7 صبح به وقت محلی روی داد.

ساکنان سامرا نیزدراین باره می گویند پس از انفجاردو بمب که به فاصله سه دقیقه منفجر شد قسمتی ازگنبد طلایی امام هادی (ع) فروریخت.

بنابه گفته منبع مذکورافراد مهاجم پس ازحمله فرار کردند.

ضریح امام هادی علیه السلام ، گنبد وبارگاه امام حسن عسکری امام یازدهم رانیزدربرمی گیرد که زیارتگاه شیعیان است.

گروههای تروریستی پیش از این با انجام حملات تروریستی به حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلا، حرم مطهر امام علی(ع) در نجف اشرف و شماری از کلیساها واماکن عبادتی پیروان ادیان مختلف، به حرمت شکنی در این اماکن پرداختند.

Logo
https://old.aviny.com/News/84/12/03/06.aspx?&mode=print