شهید آوینی

 
دیگر دغدغه ای برای رویت هلال ماه وجود ندارد
با افتتاح اولین کارگاه آموزشی استهلال دیگر دغدغه ای برای رویت هلال ماه وجود ندارد .

در مشهدT  حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم معادی  در اولین گردهمایی گروههای استهلال  اظهار داشت : هدف از تشکیل  ستاد استهلال آن است در زمانهایی که رویت ماه با مشکل مواجه است برای به دست آوردن اخبار دقیقی از استهلال از دوربین و تلسکوپ استفاده شود زیرا رویت هلال ماه  برای مسلمانان بخصوص مردم ایران  از اهمیت بسزایی برخوردار است .

معاوی در ادامه گفت :  گروههای استهلال تشکیل شده از مسئول گروه ، روحانی و گزارشگر  و بقیه اعضای تشکیل  دهنده آن  هم  افراد علاقمند به استهلال هستند.

وی در خصوص وظیفه کاری گروه  استهلال بیان داشت : این گروه باید عکسهایی از غروب خورشید و افق و طلوع و غروب ماه گرفته  و آن را برای مرکز استهلال مشهد ارسال کنند  تا نتیجه نهایی به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شود .

وی در ادامه بیان داشت :  تا کنون 22 گروه استهلال  در استانهای خراسان تشکیل شده اند و همچنین از این پس برای  آشنایی بیشتر مردم در زمینه استهلال  برنامه های  در صدا و سیما تدارک دیده شده که پخش برنامه رادیویی از چندی پیش  آغاز شدده است.

معادی افزود:  برای اطلاع رسانی بیشتر مدعوین  در زمینه های عکاسی از هلال ماه و  آشنایی با سیستمهای مختصات نجوم و نحوه سهمیه گزارش و ارسال آن  برنامه هایی اجرا شده اند.

این گردهمایی  اولین گردهمایی مسئولان و گزارشگران گروههای استهلال بود که صبح دیروز  در مجتمع  علمی فرهنگی آدینه برگزار شد.

 علاقمندان برای اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی www.estehlal.ir  مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo