شهید آوینی

 

دبیر کل سازمان ملل مسلمانان را به آرامش دعوت کرد


با تأکید بر ارزشهای رحم و شفقت در اسلام حقیقی؛ دبیر کل سازمان ملل متحد شب گذشته پس از به آتش کشیده شدن کنسولگری دانمارک در بیروت و به خشونت کشیده شدن اعتراضهای مسلمانان علیه انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز درباره حضرت محمد (ص)، خواستار آرامش شد.

12 کاریکاتور اهانت آمیزی که ماه سپتامبر در روزنامه دانمارکی جولند پستن منتشر شد و پس از آن در یک مجله نروژی تکرار و در چندین روزنامه سراسر اروپا مجددً انتشار یافت، اعتراض گسترده مسلمانان، علیه توهین به مقدسات اسلامی را در پی داشته است.

"استفان دوجاریک"، سخنگوی عنان دربیانیه ای اظهار داشت: دبیر کل سازمان ملل پس از اطلاع یافتن از به خشونت کشیده شدن تظاهرات و حمله به ساختمانهای سفارت در سوریه و لبنان درحالی که خود را در احساس مسلمانان در رابطه با اهانت به دین اسلام سهیم می داند، تأکید می کند که این امر نمی تواند خشونت را توجیه کند، به ویژه در مقابل افرادی که هیچ مسئولیتی در قبال انتشار این کاریکاتورها نداشته و در حیطه اختیارات آنها نبوده است.

وی همچنین از همه احزاب و دولتهای دینی و سکولار خواست هر اقدامی را در راستای کاهش تنشها انجام داده و از اقدامات و اظهاراتی که احتمال تشدید این خشونتها را فراهم می کند، اجتناب کنند.

این بیانیه افزوده است: کوفی عنان، دبیر کل سازمان ملل بار دیگر از مسلمانان می خواهد عذرخواهی روزنامه دانمارکی را پذیرفته و به نحوی عمل کنند که نشان دهنده ماهیت واقعی اسلام با ارزشهای رحم و شفقت آن باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo