شهید آوینی

 

چند روزنامه اروپایی دیگر به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) توهین کردند
روزنامه مطرح اسپانیایی زبان "ال پیس"، و دو روزنامه ایتالیایی امروز جمعه 14 بهمن، طی اقداماتی موهن و با انتشار کاریکاتور توهین آمیز درباره پیامبر اسلام(ص) در صفحه نخست خود به خشم مسلمانان افزودند.

کاریکاتوری که در روزنامه ال پیس منتشر شده است در ابتدا توسط روزنامه فرانسوی "لوموند" منتشر شده بود که تصویر صورت حضرت محمد (ص) را نشان می دهد که به زبان فرانسه می گوید: من  نباید نقاشی محمد (ص) را بکشم.

براساس گزارش رویترز دست کم دو روزنامه در ایتالیا امروز، جمعه، کاریکاتورهای توهین آمیز را درباره پیامبر  در صفحه نخست خود منتشر کردند.

این در شرایطی است که روزنامه بلغاری نوینار این کاریکاتورهای را منتشر کرده و روزنامه "سان" انگلستان نیز صفحات روزنامه فرانسوی "فرانس سوآر" و روزنامه دانمارکی جولند پستن را به چاپ رسانده اما تصاویر حضرت محمد (ص) را با خط قرمز پوشانده است.

روزنامه های فرانسه، آلمان، اسپانیا، سوئیس ، مجارستان کاریکاتور روزنامه جولند پستن را منتشر کرده و استدلال کردند که آزادی مطبوعات از تحریمها و تظاهراتها مهمتر است.

در دین مبین اسلام هرگونه تصویری از حضرت محمد(ص) اهانت به مقدسات محسوب می شود.

افغانستان نیز انتشار کاریکاتورها توهین آمیز درباره پیامبر اسلام(ص) را محکوم کرده و در حدود 400 دانشجوی مسلمان در پاکستان طی  تظاهراتی در شهر مولتان در مرکز پاکستان پرچمهای فرانسه و دانمارک را به آتش کشیدند.

مدیرعامل روزنامه فرانسوی "فرانس سوآر" روز چهارشنبه سردبیر خود را به جهت انتشار چنین کاریکاتوری به نام آزادی بیان اخراج کرد، چرا که این اقدام موجبات اهانت به مسلمانان را فراهم کرد.

روزنامه دانمارک جولند پستن، ماه سپتامبر 12 کاریکاتور توهین آمیزدرباره پیامبر اسلام(ص) منتشر کرد که این اقدام خشم مسلمانان سراسر جهان را برانگیخته و منجربه تظاهراتهای گسترده و تحریم محصولات دانمارکی در کشورهای عربی شد

 

منبع: خبرگزاري مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo