شهید آوینی

 
سفره‌هاي آب زيرزميني، حرم امام حسين(ع) را تهديد مي‌كند

مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات در استان كرمان با بيان اين كه سطح آب زيرزميني در كربلا تا يك متري حرم حضرت امام حسين(ع) بالا آمده است و حرم نيز به هيچ وجه از زيرسازي مناسب برخوردار نيست، تصريح كرد: سفره‌هاي آب زيرزميني حرم سيدالشهدا را تهديد مي‌كند.

علي باقري در كرمان همچنين با اشاره به نزديكي حرم حضرت عباس(ع) به حرم امام حسين، خطر سفره‌هاي آب زيرزميني كربلا را براي هر دو بارگاه مشترك دانست و تصريح كرد: ساختمان اين دو بارگاه قدمتي چند ساله دارد و با توجه به اين كه دو حرم از زيرسازي مناسب برخوردار نيستند به نظر مي‌رسد كه تاكنون نيز فقط معجزه باعث سر پا ايستادن اين دو حرم شريف شده است.

در همين زمينه و پس از مطالعه و بررسي كارشناسان و مهندسان ايراني در كربلاي معلي تصميم بر اين شده است كه يك سد بزرگ به ارتفاع 30 متر در دور تا دور حرمين شرفين و در زيرزمين بتن ريزي شود تا آب‌هاي زير زميني مهار شوند و پس از آن عمليات كامل زيرسازي براي هر دو حرم شريف انجام پذيرد.
وي خاطرنشان كرد: هزينه اين طرح بيش از 6 ميليارد تومان برآورد شده است.

مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات در استان كرمان همچنين برآورد هزينه براي اجراي عمليات زيرسازي دو بارگاه مقدس حضرت عباس(ع) و امام حسين(ع) را براي هر كدام مبلغي در حدود يك ميليارد تومان اعلام كرد.
علي باقري در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اين كه تمامي مبالغ بازسازي عتبات عاليات توسط كمك‌هاي مردمي تأمين مي‌شود؛ گفت:‌ استان كرمان بعد از تهران مقام دوم هزينه اعتبارات را در عتبات عاليات از آن خود كرده است و از ابتداي سال 82 كه اين ستاد در استان كرمان آغاز به كار كرده تا كنون مبلغي در حدود 3 ميليارد تومان اعتبار در عتبات عاليات براي بازسازي اماكن متبركه هزينه كرده است.
 
استان كرمان هم اكنون بازسازي بخش‌هايي از حرم مطهر اميرالمومنين در نجف اشرف و حرم حضرت عباس را در كربلا بر عهده دارد.
باقري گفت: مركزيت ستاد بازسازي عتبات عاليات در استان تهران است و بخشي از هماهنگي فعاليت‌هاي اين ستاد نيز توسط نيروي قدس سپاه پاسداران انجام مي‌شود.
 

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo