شهید آوینی

 
نجف اشرف آماده پذیرائی از زائران است
با نزدیک شدن به ایام محرم، شهر نجف اشرف شاهد استقبال پرشور مسلمانان خواهد بود، به همین منظور دستگاه های امنیتی ویژه با همکاری برخی از کمیته های ملی آماده برقراری آرامش در این شهر هستند.

مسئولان و رؤسای نجف از اول محرم تا 20 ماه صفر تصمیمات و اقدامات اجرایی ویژه ای مهیا کرده اند تا مراسم  ویژه این ایام در محیطی امن و هرچه بهتر برگزار شود.

از جمله این فعالیتها می توان به نصب پارچه های سیاهی که نشان عزاداری است و اشعاری بر روی آن نوشته شده، بر روی ضریح امام علی (ع) و گلدسته ضریح اشاره کرد.

برخی از شوراها به برپایی اماکن خاصی اقدام کرده اند تا بتوانند در این ایام شعائر عاشورا، پیامدهای این واقعه، نوحه سرایی و داستان واقعه عاشورا را بیان کنند.

از سوی دیگر برخی از مراکز دینی و علمی از اول تا 15 محرم تعطیل خواهند بود و به منظور برگزاری مراسم عزاداری آماده فعالیت هستند تا بتوانند خطبه های دینی، ارشاد و وعظ، ذکر سیره ائمه و به ویژه امام حسین (ع)  را در همه نقاط عراق در این ایام برگزار کنند. 

این درحالی است که با نزدیک شدن به این ماه، پنجشنبه گذشته 6 بهمن( 26 ژانویه) ششمین نشست "مبلغان اسلام " با حمایت مؤسسه شهید محراب به منظور تبلیع اسلام در حسینیه فاطمیه در شهر نجف اشرف با حضور بیش از یکهزار مبلغ زن و مرد برگزار شد .ه

در نسشت فوق صبر در راه خدا، تبلیغ دین حنیف اسلام، اخلاص در عمل، آگاه کردن مسلمانان، برافراشتن کلمه توحید با وحدت و اتحاد و دیگر مسائل مورد تأکید قرار گرفت.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo