شهید آوینی

 
بزرگترین اجتماع جهانی مسلمانان در بنگلادش آغاز شد

هزاران نفر از مسلمانان سراسر دنیا روز جمعه در حومه شهر داکا، پایتخت بنگلادش دومین اجتماع بزرگ مسلمانان جهان را که پس از مراسم معنوی حج بزرگترین اجتماع محسوب می شود آغاز کرده و به اقامه نماز جمعه پرداختند.

مؤمنان مسلمان روز جمعه در نماز جماعت بزرگی که در شهر تانجی در حومه شهر داکا برگزار شد شرکت و طی آن روحانیون مسلمان در موعظه های خود خواستار صلح و تفاهم در جهان اسلام شدند.

این اجتماع سه روزه توسط سازمان جهانی تبلیغ جماعت برگزار می شود که تا روز یکشنبه پس از اقامه نماز جماعت ادامه دارد.

مسلمانان در این مدت به موعظه ها و سخنرانی روحانیون گوش فرا می دهند و روحانیون نیز در موعظه های خود صلح در دین اسلام را ترویج کرده و خشونت را محکوم می کنند.

نیروهای امنیتی برای محافظت از نمازگزاران و مؤمنان مسلمان تقویت شد تا هرگونه فعالیتی را تحت نظر بگیرند.

بر اساس اظهارات یکی از مقامات رسمی در وزارت کشور بنگلادش، در حدود 25 هزار نفر از پرسنل نیروهای امنیتی بنگلادش با لباسهای متحد الشکل از نیروهای پلیس، تیم عملیات سریع، تیم پلیس مسلح و تفنگداران و انصار بنگلادش از مسلمانان در این اجتماع سه روزه محافظت می کنند.

مسلمانان از بخشهای مختلف بنگلادش و کشورهای دیگری چون هندوستان، پاکستان، سری لانکا، نپال، عربستان، عراق، کویت، بحرین، تایلند، قطر، استرالیا و نیوزیلند تاکنون در این اجتماع شرکت کرده اند.

58 دوربین مدار بسته و 20 دوربین ویدئویی در اطراف محل اجتماع مسلمانان نصب شده است.

این اجتماع سالانه که پس از حج بزرگترین گردهمایی مسلمانان جهان محسوب می شود برای اولین بار در سال 1946 برگزار شد، این در شرایطی است که برخی از منابع دیگر اعلام کرده اند این اجتماع از سال 1962 شکل گرفت و به نوعی گردهمایی دینداران و پارسایانی تلقی می شود که به خطابه ها گوش فرا می دهند و همواره در نمازهای جماعت و بحث های پس از آن حضور می یابند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo