شهید آوینی

 
اولین مسابقات نهج البلاغه ویژه طلاب مرکز جهانی علوم اسلامی برگزار می شود
اولین مسابقات نهج البلاغه با عنوان حکمت علوی ویژه طلاب مرکز جهانی علوم اسلامی در رشته های ادبی ، هنری ، مطالعاتی و وبلاگ نویسی برگزار می شود.

حجت الاسلام "صالح" با اعلام این خبر گفت: در مرکز جهانی علوم اسلامی نزدیک به 10 هزار طلبه خارجی مشتاق اسلام، ایران و انقلاب مشغول به تحصیل هستند که با هدف آشنایی با نهج البلاغه و زمینه سازی جهت بهره برداری از معارف غنی این کتاب ارزشمند در مسابقات نهج البلاغه شرکت می کنند.

مدیر کل امور فرهنگی مرکز جهانی علوم اسلامی بخش های این مسابقه که با عنوان که "حکمت علمی" برگزار می شود را وبلاگ نویسی، ادبی، هنری و مطالعاتی اعلام کرد و گفت: در بخش مطالعاتی سئوالات از شرح خطبه اول و دوم نهج البلاغه بر مبنای کتاب پیام امام حضرت آیت الله مکارم شیرازی طرح می شود.

علاقه مندان می توانند این سئوالات را از ادارات فرهنگی مدارس تهیه کنند.

وی تدوین پایان نامه و مقاله با موضوعات نهج البلاغه، ترجمه خبطه متقین به یکی از زبان های رایج دنیا، انتشار نشریه دیواری و سرودن اشعار با موضوع ولایت را از محورهای بخش ادبی این مسابقات اعلام کرد و گفت: با حضور طلاب 103 کشور در این مرکز امیدواریم بتوانیم بخشی از نهج البلاغه را با ترجمه روان و آسان برای حداقل 10 زبان آماده کرده و در صورت امکان در کنار مجموعه اشعار برگزیده به زبان های مختلف دنیا منتشر کنیم.

"صالح" افزود: در بخش هنری نیز طلاب با طراحی و نقاشی از یکی از حوادث زندگی امیر مومنان و خوشنویسی یکی از جملات قصار ایشان به خط های نستعلیق، شکسته ، نسخ ، ثلث ، نقاشیخط و خطوط ابداعی در این مسابقه حضور می یابند.

مدیر کل امور فرهنگی مرکز جهانی علوم اسلامی طراحی سایت و وبلاگ با محوریت نهج البلاغه را بخش چهارم این مسابقات اعلام کرد و گفت: رعایت استانداردها در طراحی سایت و وبلاگ و ارائه محتوای ارزشی از ملاک های داوری در این بخش است.

"صالح" فرصت شرکت در این مسابقات را 30 فروردین اعلام کرد و گفت: شرکت طلاب شاغل به تحصیل یا فارغ التحصیل از این مرکز در این مسابقات بلامانع است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo