شهید آوینی

 
دانش آموزان اندونزی مراسم طواف را آموزش می بینند
دانش آموزان مسلمان مدارس اندونزی به منظور آشنا شدن با مناسک حج و انجام صحیح این فریضه الهی به صورت عملی و با بهره گیری از کعبه های ساختگی، مراسم طواف را آموزش می بینند.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر"، در این آموزشها دانش آموزان مسلمان به همراه معلمان خود لباس احرام پوشیده و آموزشهای لازم به آنها داده  می شود .

خبرگزاری رویترز روز گذشته تصویری از این دانش آموزان مسلمان را منتشر کرد که  با لباس احرام  اطراف این کعبه ساختگی طواف کردند.

شیخ عبدالله بن منیع عضو هیئت علمای عربستان اظهار داشت: این مسئله و طواف دور کعبه ساختگی در شرایطی که  قصد دانش آموزان مشخص و تنها به منظور آموزش و یادگیری آنها باشد، انکار حق نیست.

وی تصریح کرد: شاید مردم اندونزی بخواهند برای آموزش از وسایل خاص آموزشی استفاده کنند که این امر با توجه به نیات آنها بلامانع است؛ همانگونه که نبی اکرم (ص) نیز فرموده اند: فقط کارها با نیت آن معلوم می شوند.

به گزارش خبرگزاری نسیج، وی گفت: این آموزشهای عملی اثرات مثبتی به همراه داشته که در زمان حج حجاج مالزیایی نشان داده شد؛ این زائران با آموزشهای عملی حج و ادای مناسک، آنرا به درستی و بهتر از دیگر زائران فرا گرفتند و مناسک را بهتر انجام دادند؛ اما پس از انتشار نتایج مثبت آن امروز اندونزیایی ها به این شیوه آموزش عملی روی آورده اند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo