شهید آوینی

 
سازمان کنفرانس اسلامی عمل موهن انتشار مجدد تصویر پیامبراکرم (ص) را محکوم کرد
سازمان کنفرانس اسلامی طی بیانیه ای عمل موهن انتشار مجدد تصاویر پیامبر اکرم (ص) را در روزنامه نروژی بشدت محکوم کرد.

به گزارش خبرنگارگروه دین و اندیشه "مهر"، اکمل الدین احسان اوغلو دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی طی بیانیه ای انتشار مجدد کاریکاتور پیامبر اکرم(ص) را در روزنامه نروژی "مگزی نت" که پس از روزنامه " جولند پستن" دانمارکی به آن اقدام کرده بود به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری کویت( کونا)، وی این تصاویر را توهین به نبی اکرم (ص)، استهزاء مسلمانان، مبانی دین اسلام و آموزه های آن قلمداد کرد.

احسان اوغلو تصریح کرد: اقدامات ضد اسلام و مسلمانان غرض ورزانه بوده و احساسات مسلمانان را خدشه دارمی کند و باعث می شود آنها در همه نقاط دنیا عکس العمل نشان دهند. 

وی اشاره کرد: آنها با توجه به تصمیمات سازمان ملل باز هم به هتک حرمت اسلام، مسلمانان، مبادی این دین، ارزشهای اخلاقی  آن اقدام کرده اند.

دبیر کل سازمان مذکور افزود: انتشار این تصاویرو اقداماتی که به مقدسات اسلام و مسلمانان توهین می کنند، مانع تحکیم و تقویت گفتگوی ادیان، تمدنها و فرهنگها می شوند و از محقق شدن تصمیمات سازمان کنفرانس اسلامی در زمینه " گفتگوی ادیان "  جلوگیری به عمل می آورند.

وی از مجامع بین المللی خواست تا فکری جدی در مورد این قضیه کرده و عدل و انصاف را در آن رعایت کنند و به منظور شناخت دیگر ادیان از اسلام افقهای جدیدی را باز کنند و با صدور اطلاعیه ها و بیانیه ها به منع این مسائل و اقدامات بپردازند. 

اوغلو با تأکید بر دستگاههای نظارت بر کار این مراکز از کشورهای غربی خواست تا به گسترش دستگاهها و قوه های مختلف ناظر بپردازند و آنها با همبستگی و یکپارچگی و اتحاد اقدام کنند تا از این پدیده رو به رشد توهین به ادیان جلوگیری به عمل آید.

احسان اوغلو اظهار داشت: روزنامه " مگزی نت" نروژی که 10 ژانویه اقدام به انتشار مجدد کاریکاتور پیامبر اکرم (ص) کرده بود، از روی تعمد به اسلام و مسلمانان توهین نموده است و باید با آن برخورد جدی شود.

 

 

روزنامه های نروژی و دانمارکی باید تحریم شوند

اتحادیه جهانی علمای مسلمان طی بیانیه ای اعلام کرد تا زمانی که توهین به اسلام در این دو روزنامه متوقف نشده است، خواستار تحریم انتشار آنها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر"، اتحادیه جهانی علمای مسلمان به ریاست دکتر یوسف قرضاوی طی بیانیه ای تصریح کرد: مسئولان نروژ و دانمارک باید جایگاه قوی و مستحکمی نسبت به توهینات مکرری که به امت اسلام و رسول خدا می شود، داشته باشند تا از هرگونه اهانت به اسلام، پیامبر اکرم(ص) و مسلمانان جلوگیری به عمل آید.

به گزارش خبرگزاری کویت( کونا)، در بیانیه فوق آمده است که این اتحادیه, مسلمانان جهان را وادار خواهد کرد تا به تحریم تولیدات، کالاها و فعالیتهای دانمارک و نروژ اقدام کنند.

این اتحادیه از حکومتهای عربی  و اسلامی خواست که در امور دو کشور دانمارک و نروژ به منظور منع انتشار کاریکاتور توهین آمیز به پیامبر اکرم (ص) مداخله کنند.

اتحادیه  جهانی علمای مسلمان اعلام کرد: انتشار روزنامه های  مذکور به ترسیم کاریکاتور نبی اکرم (ص) اهانت به دین اسلام و مسلمانان بوده است که به دنبال آن خشم، کینه و اعتراض برخی از کشورهای عربی و اسلامی را بر انگیخته است.

اتحادیه جهانی مسلمانان در سال 2004 تأسیس شد؛ آیت الله محمد علی تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بعنوان نایب رئیس و عضو هیئت امنای اتحادیه جهانی علمای اسلامی و علامه دکتر یوسف قرضاوی مفتی بزرگ قطر رئیس این اتحادیه هستند.

اتحادیه جهانی علمای اسلام  مؤسسه ای اسلامی و مردمی است که اعضای آن از میان اندیشمندان مسلمان در جهان اسلام ، اقلیتها و جمعیتهای اسلامی خارج از آن انتخاب می شوند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo