شهید آوینی

 
سقوط یك هواپیمای نظامی و شهادت تعدادی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران

این هواپیما كه فالكن نظامی نیروی هوایی سپاه بوده، از مقصد تهران به ارومیه در حال حركت بود، در در فضای باز بیدانلو، كنار دریاچه و منطقه امامزاده آيدین لو ارومیه در آستانه فرود، سقوط كرده است. سرنشینان این هواپیما را جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشكیل می دادند.

شرایط بد جوی و نقص فنی از جمله دلایل اولیه این سانحه اعلام شده است.این هواپیما حامل 15 سرنشین بود، كه درگذشت 13 نفر آنها قطعی است و هنوز در مورد دو نفر دیگر از سرنشینان این هواپیما نمی توان نظر قعطی داد. در اين سانحه هيچ يك از اهالي روستا دچار حادثه نشده است.

عابد فتاحی نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ساعت 9:40 دقیقه صبح امروز یك فروند هواپیمای نظامی فالكن كه جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله سردار شهید احمد كاظمی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را با خود حمل مي‌كرد در منطقه امام‌زاده حد فاصل دریاچه ارومیه و شرق شهرستان ارومیه سقوط كرد كه متاسفانه پانزده سرنشین آن در این حادثه جان خود را از دست دادند. وی گفت: تمامی دستگاه‌های امنیتی و گروه‌های امدادی با حضور به موقع در محل حادثه ضمن شناسایی و انتقال اجساد نسبت به پیگیري‌های اولیه برای پیگیری علت سقوط حادثه اقدام كردند.

یك مقام ارشد سپاه پاسداران در ارومیه گفت: این هواپیما كه از مقصد تهران به سمت اورمیه در حال پرواز برای انجام ماموریت بوده و قصد فرود در فرودگاه اورمیه داشته ولی به علت شرایط جوی نتوانسته فرود بیاید.

این منبع آگاه علت اصلی سقوط هواپیما را تمام شدن بنزین هواپیما عنوان كرد و گفت: شرایط بد جوی باعث شده بود تا هواپیما بیش از حد معمول بنزین مصرف كند و لذا هنگام فرود اضطراری با كمبود بنزین مواجه شده و در 7كیلومتری روستای امام زاده آیدین لو‌ و در فاصله ی 25 کیلومتری فرودگاه سقوط كرد.

علاوه بر سردار احمد كاظمی فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران، سعید معتدی معاون هماهنگ كننده و فرمانده لشكر 27 محمد رسول الله (ص)، سعید سلیمانی معاون عملیات نیروی زمینی سپاه ، حنیف مسئول اطلاعات نیروی زمینی، یزدانی فرمانده یگان توپخانه ، حمید آذین پور و اسدی از اعضای دفتر فرماندهی نیروی زمینی، رشادی معاون نیروی زمینی و كربندی خلبان هواپیما ، الهام نژاد و بصیری از جمله این شهدا هستند.

شهید احمد كاظمی از فرماندهان ارشد سپاه در سالهای دفاع مقدس بود و فرماندهی لشگر خط‌شكن 8 نجف اشرف را به عهده داشت.وی از فرماندهان كلیدی رزم زرهی ایران به شمار می‌رفت.
 


منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo