شهید آوینی

 
برگزاری نخستين جشنواره وبلاگ‌نويسی قرآنی با شركت بيش از سه هزار وبلاگ

نخستين جشنواره وبلاگ‌نويسی قرآنی در دو بخش آموزش و مسابقه با شركت بيش ار سه هزار وبلاگ تا پايان سال ‌جار‌ی در سراسر كشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، دكتر «علی منتظری» رئيس جهاددانشگاهی صبح امروز شنبه ۱۷ دی‌ماه در كنفرانس مطبوعاتی نخستين جشنواره بين‌المللی وبلاگ‌نويسی قرآن از وقوع سه رويداد مهم بين‌المللی قرآنی تا پايان سال‌جاری خبر داد.

 مسابقات دانشجويی

اولين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن دانشجويان از هفتم تا ۱۱ اسفندماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

وی در اين مورد گفت: اولين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن دانشجويان از هفتم تا ۱۱ اسفندماه سال جاری، برگزاری نخستين جشنواره بين‌المللی وبلاگ‌نويسی قرآنی و تشكيل اتحاديه جهانی فعاليت‌های قرآنی دانشجويان در نهم اسفندماه سال‌جاری، سه رويداد مهم قرآنی در سطح كشوری و بين‌المللی هستند كه به همت جهاددانشگاهی و با مشاركت مجموعه‌‌ای از نهادهای فرهنگی و دينی اجرا می‌شوند.

 

 اتحاديه دانشجويی

اتحاديه جهانی فعاليت‌های قرآنی دانشجويان در نهم اسفندماه سال‌جاری، تشكيل می‌شود.

دكتر منتظری از خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) و سيمای قرآن به‌عنوان برگزاركنندگان اصلی نخستين جشنواره بين‌المللی وبلاگ‌نويسی قرآنی نام برد و اظهار‌كرد: اين جشنواره در دو بخش آموزش و مسابقه طراحی شده است كه بخش آموزشی آن با تشكيل سه كارگاه آموزشی حضوری ويژه طلاب، دانشجويان و دانش‌آموزان و با هدف آشنايی اين قشر با معارف قرآنی و بهره‌مندی از فناوری‌های نوين در راه گسترش فرهنگ دينی و قرآنی برگزار می‌شود.

 

 تشكيل كارگاه

بخش آموزشی اين جشنواره با تشكيل سه كارگاه آموزشی حضوری ويژه طلاب، دانشجويان و دانش‌آموزان و با هدف آشنايی اين قشر با معارف قرآنی برگزار خواهد‌شد.

وی افزود: در بخش مسابقه نيز همه وبلاگ‌های قرآنی كه از اول فروردين‌ماه امسال تا اول اسفندماه سال‌جاری با موضوع قرآنی توليد شده و حداقل در اين مدت يك بار روزآمد شده باشند، در مسابقه شركت داده می‌شوند.

رئيس جهاددانشگاهی تصريح كرد: در اين جشنواره تلاش براين است تا با توجه به توسعه فناوری اطلاعات در كشور بتوانيم از طريق تشويق و ترغيب جوانان به منظور بهره‌مندی از فضای مجازی، در راه گسترش فرهنگ دينی و قرآنی استفاده مطلوب و بهينه كرد.

 

اين جشنواره قرآنی كه نخستين جشنواره در نوع خودش است به صورت بين‌المللی و به زبان‌های فارسی، انگليسی و ساير زبان‌های رايج دنيا برگزار خواهد‌شد.
 

وی با پيش‌بينی شركت حدود سه‌هزار وبلاگ‌ قرآنی در اين جشنواره گفت: اين جشنواره قرآنی كه نخستين جشنواره در نوع خودش است به صورت بين‌المللی و به زبان‌های فارسی، انگليسی و ساير زبان‌های رايج دنيا برگزار خواهد‌شد.

دكتر منتظری از مقاله، شعر، گزارش‌نويسی، داستان كوتاه، پژوهش، عكس (گزارشی تصويری يا تك‌‌عكس) طراحی قالب، سفرنامه و خاطره‌نويسی به‌عنوان رشته‌های اين جشنواره وبلاگ‌نويسی نام برد و اظهار كرد: داوطلبان و علاقه‌مندان در صورتی می‌توانند با وبلاگ‌های خود در اين جشنواره شركت كنند كه به معارف قرآنی مربوط باشند و حداقل يك پست(به روزآوری) قرآنی داشته باشد.

وی در پايان از برپايی مراسم اختتاميه اين جشنواره در ۱۶ اسفندماه سال‌جاری خبر داد و يادآور شد: نفرات برتر اين جشنواره طی مراسمی كه همزمان با سالروز ميلاد حضرت امام موسی كاظم(ع) در تالار علامه «امينی» دانشگاه تهران برگزار می‌شود، معرفی و تقدير می‌شوند.

علاقه‌مندان به شركت در نخستين جشنواره وبلاگ‌نويسی قرآنی می‌توانند از طريق پايگاه اطلاع‌رسانی WWW.iqna.ir/festival اقدام كنند.
 

همچنين علاقه‌مندان به شركت در نخستين جشنواره وبلاگ‌نويسی قرآنی می‌توانند از طريق پايگاه اطلاع‌رسانی WWW.iqna.ir/festival اقدام كنند.

 

 

منبع: خبرگزاری ایکنا

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo