شهید آوینی

 
مسجد جامع هندوستان مرمت می شود
مسجد جامع دهلی به عنوان بزرگترین مسجد هندوستان با 260 ستون و 15 گنبد با ارتفاعات مختلف، مرمت و بازسازی می شود .

احمد بخاری، امام جمعه مسجد جامع دهلی دراین رابطه اظهار داشت : مناره های این مسجد باید بازسازی شوند و سنگها و دیگر بخشهای ساختاری این مسجد نیز نیاز به تعمیر و مرمت دارند.

وزارت خارجه هندوستان نیز اظهار داشت: پس از دریافت کمکهای مالی از سوی عربستان سعودی در راستای مرمت این مسجد،  پیشنهاد فوق باید با مقامات مربوطه درمیان گذاشته شود و سرانجام نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

بیش از 130 میلیون نفر مسلمان در میان جمعیت یک میلیاردی هندوستان زندگی می کنند.

مسجد جامع دهلی توسط امپراطور مغول، شاه جهان که تاج محل را نیز بنا کرده در سال 1656 ساخته شد. عمارت مرمرین این مسجد زیبا دارای حیاط بسیار بزرگی است که گنجایش 20 هزار نمازگزار را دارد. این مسجد بزرگترین مسجد هندوستان است که دارای 260 ستون و 15 گنبد با ارتفاعات مختلف است.

مسجد جامع دهلی در هندوستان یک بنای تاریخی به شمار می رود و مرمت آن برعهده سازمان بررسیهای باستان شناسی هندوستان است که یک سازمان دولتی محسوب شده و مسئول حفظ اماکن و ساختمانهای تاریخی این کشور است.

ملک عبدالله طی ماه جاری میلادی به هندوستان سفر کرده و در جشن روز جمهوری هندوستان نیز شرکت می کند. دهلی و ریاض روابط دوستانه ای داشته و عربستان سعوی یکی از تأمین کننده های اصلی روغن خام این کشور محسوب می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo