شهید آوینی

 
همایش "علوم اسلامی" در مکه آغاز به کار کرد
همایش دو روزه " علوم اسلامی" به منظور بیداری و آگاهی جوانان در مورد مسائل اسلامی، دیروز پنج شنبه 15 دی ماه در مکه مکرمه آغاز به کار کرد.

عبدالله ترکی دبیر کل انجمن جهانی مسلمانان در گفتگو با خبرگزاری نسیج اعلام کرد: این همایش که به منظور بیداری و آگاهی نسل امروز برگزار می شود،  سه محور اصلی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد .

عبدالله ترکی ارزیابی و بررسی شیوه های علوم اسلامی، دعوت به اصلاح این شیوه ها و تأثیر آموزشهای اسلامی در برپایی عدل و صلح و همکاری میان ملتها و کشورهای اسلامی را محورهای اساسی این همایش اعلام کرد .

وی گفت: طی این همایش باید در زمینه نیاز صحیح و اصولی نسل مسلمان امروز به فهم و درک موازین اسلامی و آئینهای دین اسلامی توجه کرد تا این گروه تصورات و برداشتهای درستی در زمینه زندگی معاصر و مسائل مختلف عصر فعلی داشته باشند.

ترکی افزود: دستیابی به پیشرفت و تکنولوژی جدید به منظور برآورده کردن احتیاجات و نیازهای نسل جدیر بسیار مهم است و شیوه های تحقیقاتی و پژوهشی نوین با همکاری متخصصان مختلف در همه زمینه ها به ویژه مسائل اسلام موجب می شود نسل جوان و نوجوان مسلمان، همکاری و هماهنگی کرده و به خواسته های معقول، دینی و منطقی خود دست پیدا کنند.

در همایش "علوم اسلامی" که دیروز آغاز و امروز نیز ادامه خواهد داشت، به موارد و ابعاد مختلف آموزش نسل جوان پرداخته می شود تا زمینه مناسب برای مقابله با تهدیداتی که امروزه جهان اسلام و نسل جوان با آن مواجه است، فراهم شود.

منبع: خبرگزاری مهر

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo