شهید آوینی

 

سفر لبنان فرهنگي است
رئيس جمهور سابق ايران گفت: براي پيگيري مسئله امام موسي صدر به لبنان نمي‌روم و اين سفر صرفاً يك سفر فرهنگي خواهد بود.

سيد محمد خاتمي رئيس جمهور سابق ايران كه در مراسم سالگرد وفات ياسر عرفات رئيس سابق جنبش آزادي ‌بخش فلسطين حضور يافته بود، بعد از پايان مراسم در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد اهداف سفر خود به لبنان توضيحاتي را ارائه داد.
وي در پاسخ به اين سؤال كه چرا در كنار پيگيري مسئله امام موسي صدر پيگيري پرونده 4 ديپلمات را به عنوان يكي از اهداف سفر خود اعلام نكرده است، تاكيد كرد: خبري كه از صدا و سيما در اين زمينه پخش شد و طي آن اعلام شد كه هدف من از سفر به لبنان پيگيري پرونده امام موسي صدر خواهد بود را تكذيب مي‌كنم.
وي افزود: در واقع من به دعوت موسسه تحقيقاتي امام موسي صدر براي افتتاح كنفرانس بين‌المللي "كلمه سوا" كه 8 سال است در حال برگزاري است شركت مي‌كنم و سفرم سياسي نخواهد بود، بلكه فرهنگي است.
وي در پاسخ به اين مسئله كه "خانواده‌هاي 4 ديپلمات به واسطه اين كه شما در سخنراني خود در سفر لبنان در دوران رياست‌جمهوري كه با استقبال جمع كثيري از مردم لبنان همراه بوده، اسمي از 4 ديپلمات ربوده شده ايراني نبرده‌ايد، اظهار گلايه كرده‌اند" تصريح كرد: فردي كه بيشترين صحبت‌ها را در اين زمينه انجام داده من بوده‌ام و حتي با سران كتائب مسيحي نيز در اين زمينه ديدارهايي داشتم.
وي همچنين در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اين كه تيم قبلي مذكاره كننده هسته‌اي را تيمي موفق مي‌داند، بيان داشت: اميدواريم تيم جديد هم در كارش موفق باشد.
وي همچنين از اظهارات كساني كه تيم قبلي را متهم به رو كردن تمامي اطلاعات و امتيازات جمهوري اسلامي طي مذاكرات با اروپا مي‌كنند اظهار تعجب كرد.
خاتمي در پايان ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت را غيرممكن دانست و افزود: بايد در مذاكرات بعدي مسئله به گونه‌اي هدايت شود كه مصلحت ايران تحقق پيدا كند و بتوانيم با رعايت حقوق حقه ملت بدون بحران اين مسئله را پشت سرگذاريم.

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo