شهید آوینی

 
مصر به ازبکستان و فیلیپین کتابهای دینی و اسلامی ارسال کرد
مصر به منظور ارائه شناخت هر چه بیشتر کشورهای ازبکستان و فیلیپین از اسلام و شیوه تفکر مسلمانان تعدادی کتاب دینی به این دو کشور ارسال کرد.

دکتر محمود حمدی زقزوق وزیر اوقاف مصر تعداد قابل توجهی کتاب اسلامی و دینی به سازمانها و شوراهای اسلامی ازبکستان و فیلیپین به زبان عربی، روسی و انگلیسی با هدف شناخت اسلام به طور صحیح فرستاده است.

به گزارش خبرگزاری اسلامی ( اباء)  حمدی زقزوق پس از ارسال کتابهای اسلامی به کشورهای مذکور در دو دیدار پیاپی از نمایندگان کشورهای جمهوری ازبکستان و فیلیپین  استقبال کرد و مدتی با آنها به بحث و گفتگو نشست.

نمایندگانی که از جمهوری ازبکستان نزد دکتر زقزوق آمده بودند، به ریاست " شوهرت یاوکاتشوف" مشاور رئیس جمهور ازبکستان، به همراه رئیس دانشگاه این کشور و سفیر ازبکستان در قاهره بودند.

این دو گروه در مورد مسائل اسلام، مسلمانان و راه های همکاریهای دو جانبه بحث و گفتگو کردند.

مسئولان ازبکستان از دکتر زقزوق دعوت رسمی به عمل آوردند تا به کشور ازبکستان رفته و از نزدیک و به طور مستقیم با مسلمانان این کشور دیدار و گفتگو کرده، مسائل و مشکلات آنها را حل و فصل نماید.

دکتر زقزوق در دیدار بعدی با نماینده مردم فیلیپین، با " فرانکلین ایدالین"  معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

" فرانکلین ایدالین" با اشاره به  تمایل و رغبت مصر به منظور اشاعه فرهنگ اسلامی گفت: کشورهای غیر مسلمان از توجه این کشور بسیار خرسند و خوشحال هستند و این کشور را به منزله پشتوانه و تکیه گاهی محکم در زمینه گفتگوی ادیان می دانند؛ زیرا مصر سعی می کند تا با تشویق همه کشورهای اسلامی جهان همکاری، هماهنگی و تعاون داشته باشد .

زقزوق تصریح کرد : دانشجویان فیلیپین که در الازهر درس می خوانند، بسبار کوشا و جدی هستند و تحقیقاتی در زمینه اسلام و مسلمانان نیز ارائه داده اند، تا جائیکه آنها تاکنون 120 جایزه از وزارت اعلای امور اسلامی مصر دریافت کرده اند.

وی اظهار داشت: به منظور حمایت  از سازمانها و مراکز اسلامی که در این کشورها فعالیت می کنند کتابهایی اسلامی به زبان انگلیسی و غیره برای مسلمانان فیلیپین و ازبکستان چاپ و منتشر کردیم و به دو کشور مذکور فرستادیم تا آنها از اتفاقات و رویدادهای این کشورها و حتی تفکرات مسلمانان شناخت صحیحی پیدا کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo