شهید آوینی

 
مسجد" هدایت" در مالزی افتتاح شد
مسجد " هدایت " با حضور جمع کثیری از رؤسا و مسئولان حکومتی در سلانگور مالزی افتتاح شد.

مسجد " هدایت" واقع در شهر" عالم شاه" در ایالت سلانگور مالزی با حضور عده زیادی از رؤسای حکومتی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری اسلامی (اباء) شرف الدین ادریس شاه فرماندار ایالت سلانگور مالزی به مناسبت افتتاح این مسجد سخنرانی کرد و از شورای دین اسلام و اداره دین اسلامی سلانگور مالزی خواست تا در زمینه مسائل اسلامی و همچنین معنی جهاد حقیقی بحث و بررسی کنند.

شریف الدین از دو مسئول فوق خواست تا به تفصیل دقیق نقش مساجد در میان مردم بپردازند.

شرف الدین شاه امت اسلامی را مورد خطاب قرار داد و گفت: مسائل وابسته به دین اسلام که میان علمای مسلمان دیده می شوند بسیار زیادند؛ از جمله آنها جهاد را می توان نام برد که علمای دین اسلام اعم از سنی و شیعه آن را می شناسند.

ادریس شاه تصریح کرد: رعب، وحشت و ترور که برخی به امت اسلامی نسبت داده اند، چهره اسلام را خدشه دار کرده اند و جایگاه جهاد در این زمینه بسیار والاست.  اسلام گاهی از جهاد در این زمینه سخن می گوید ولی نمی خواهد از این کلمه سوء استفاده شود، اما می خواهد در جایگاه درست خود استفاده گردد.

وی در مراسم افتتاحیه این مسجد مردم را تشویق کرد تا به مبارزه با ارعاب بپردازند و همه مسلمانان با هر وسیله ای جلوی اشاعه این دید و تفکر منفی را بگیرند.

فرماندار سلانگور همچنین از مسلمانان خواست تا فعالیتهای بسیار زیادی در هر مکانی حتی در روستاهای دور افتاده انجام دهند.

وی از مسئولان شورای اسلامی نیز درخواست کرد تا به منظور تبلیغ، اشاعه و ترویج این دین فعالیتهای درخور توجهی کنند و تصمیمات اساسی در این زمینه اتخاذ کنند و برای اجرای آن به سرعت اقدام نمایند.

در مراسم افتتاحیه این مسجد علاوه بر رؤسای ایالت سلانگور، مفتی این ایالت،  بزرگان و رؤسای مجلس دین اسلام، بزرگان و شخصیتهای برجسته کوالامپور حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo