شهید آوینی

 
اعتراض مسلمانان هلند به تصويب قانون ممنوعيت حجاب

يكي از رهبران مسلمانان هلند در راس اعتراض مسلمانان اين كشور به مساله ممنوعيت حجاب، تصويب چنين قانوني را در هلند به شدت محكوم كرد.

به نقل از پايگاه اينترنتي مسلم نيوز، اواخر سه‌شنبه گذشته طرح «ممنوعيت حجاب زنان مسلمان هلند در اماكن عمومي» به تصويب پارلمان هلند رسيد.
به موجب اين قانون از اين پس زنان مسلمانان در اماكن عمومي حق استفاده از روبنده و يا ردايي كه بدن آنها را كاملا بپوشاند، ندارند.
اين مساله مسلمانان و گروه‌هاي مدافع حقوق بشر را در كشور هلند به شدت خشمگين ساخته و اعتراض آنان را برانگيخته است. به گفته مسلمانان تنها عده‌ معدودي از زنان مسلمانان اين كشور از ردا و روبنده استفاده مي‌كنند.

«آيهان تونكا» يكي از اعضاي سازمان سياسي مسلمانان هلند معروف به CMO گفت: تصويب اين قانون در واقع واكنشي بسيار افراطي و غير معمول در برابر مشكل بسيار كوچك است زيرا بندرت زني مسلمان در اين كشور از ردا و روبنده استفاده مي‌كند. تنها چيزي كه مي‌توانم بگويم اين است كه تصويب چنين قانوني واقعا مضحك و خنده‌دار است.

سال گذشته نيز دو زن مسلمان هلندي در شكايتي كه برعليه دانشگاه خود مطرح كرده بودند شكست خوردند. دانشگاه آنها را وادار كرده بود تا در هنگام گذراندن دوره‌هاي آموزشي مربوط به كارهاي اجتماعي و مراقبت از كودكان از پوشيدن روبنده خودداري كنند. دادگاه نيز ضمن محكوم ساختن اين دو زن مسلمان از دانشگاه آنها خواسته بود تا اين دو دانشجو را از واحدهاي مورد نظر بياندازد.
 

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo