شهید آوینی

 
همایش زیبایی شناسی دین برگزار می شود

همایش زیبایی شناسی دین از سوی مرکز مطالعات و تحقیقات هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور پژوهشگران و اندیمشندان جهان، دوشنبه و سه شنبه ( پنجم و ششم دی ماه) در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

در این همایش که برای نخستین بار با رویکرد زیباشناختی ، به حوزه دین توجه دارد ، 20 نفر از محققان و صاحبنظران ایرانی و خارجی عرصه زیبایی شناسی دین، مقالات خود را ارائه می کنند . هدف از برگزاری این همایش توجه به مؤلفه‌های اصلی این عرصه و توجه بیشتر به زیبایی شناسی دین است.

زیبایی شناسی قرآن مجید، زیبایی شناسی نظری و فلسفی دین، جنبه‌های زیباشناختی ادبیات و علم کلام، زیبایی شناسی کتاب مقدس و زیباشناسی علم اخلاق و هنرهای اسلامی ، به عنوان محورهای اصلی و مضامین مورد بحث این همایش پیش بینی شده است .

با توجه به اهداف مرکز مطالعات و تحقیقات هنری که رویکردی پژوهشی به حوزه هنری دارد، این همایش بستری برای ارائه  گلچینی از یافته‌ های پژوهشی این عرصه ، به دوستداران حوزه دین و هنر است .

همایش زیبایی شناسی دین پنجم و ششم دی ماه از سوی مرکز مطالعات و تحقیقات هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار خواهد شد.
 

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo